Marketing internetowy dla właścicieli salonów kosmetycznych jest o wiele łatwiejszy niż myślisz. W rzeczywistości, jeśli masz fan page dla swojej firmy, to już jesteś w grze! Jednakże, po prostu bycie online nie dostaniesz nigdzie. Aby naprawdę zrobić fale z marketingu, musisz podnieść swoją grę! Oto najważniejsze wskazówki, jak skutecznie promować swój biznes w sieci.
Poznaj możliwości
Powinnaś promować swój biznes kosmet yczny na Facebooku, Instagramie i w każdym innym medium, z którego korzystasz, aby pokazać swoją pracę. Ale komu dokładnie? Istnieje duże prawdopodobieństwo, że większość Twoich stałych klientów, innych kosmetyczek i innych pozornie przypadkowych osób to tylko garstka. Jeśli nie stosujesz bardziej zaawansowanych metod marketingu internetowego do promowania swojego biznesu kosmetycznego. Jak Twoi potencjalni klienci mają znaleźć Twoją stronę na Facebooku lub Instagramie, jeśli nie będziesz do nich docierać? Jednym ze sposobów są reklamy. Ta forma marketingu pozwala na dotarcie do wybranej grupy potencjalnych klientów, w oparciu o ich zainteresowania, wiek i lokalizację. Jeśli oferujesz jedyne w swoim rodzaju zabiegi, stwórz lokalną reklamę, aby dotrzeć z informacją o Twoim salonie do mieszkańców. Jeśli zyskałeś solidnych zwolenników na swoich stronach w mediach społecznościowych, kolejną rzeczą, którą możesz rozważyć, jest powiązanie strony rezerwacji online ze swoimi profilami, ponieważ pozwala to potencjalnym klientom szybko i bez wysiłku zarezerwować wizytę u Ciebie.
Wymyśl świetne strategie
Teraz, gdy wiesz, liny marketingu internetowego, przydatna wskazówka, w jaki sposób zrobić to skutecznie jest przez wymyślanie wielkich strategii. Co planujesz promować w swoich działaniach marketingowych? Nowy zabieg, produkty detaliczne, najnowsze oferty, a może w ogóle Twój biznes kosmetyczny? Oto kilka wskazówek, na które zespół Versum wpadł podczas pracy ze stylistami i kosmetyczkami:
- Śledź specjalne daty: święta, pory roku i urodziny to doskonałe okazje do promowania zabiegów w Twoim biznesie. Upewnij się jednak, że są one dopasowane do okazji (zabiegi dla mężczyzn na dzień mężczyzny, itp.). Promuj swoją kampanię na swoich stronach w mediach społecznościowych.
- Sprzedaż voucherów: klienci, którzy kupują vouchery, dla siebie lub jako prezent, są związani z Twoją firmą, ponieważ voucher może być zrealizowany tylko w Twoim salonie. Rozważ sprzedaż voucherów lub pakietów (kilka sesji zabiegowych) z rabatem i promuj to na swojej stronie internetowej lub fanpage'u.
- Współpracuj z lojalnymi klientami: nagradzaj klientów, którzy promują Twoją firmę w sieci lub osobiście. Za każde udane polecenie daj klientom niewielką zniżkę, lub wdróż program lojalnościowy, który zarządza tym za Ciebie.
Poznaj swoich klientów
Bez względu na to, jak dobre są Twoje oferty i zabiegi, nie będą one nic znaczyć, jeśli nie znasz swoich klientów. Chociaż Twój balayage z jednorożcem otrzymał ponad 300 polubień na Instagramie, nie oznacza to, że będzie się dobrze sprzedawał Twoim klientom - zwłaszcza jeśli większość z nich jest starsza lub są to mężczyźni z krótkimi włosami. Dlatego tak ważne jest, abyś zapoznał się ze swoją klientelą, aby stworzyć naprawdę skuteczne kampanie marketingowe.
Rozważ wdrożenie programu dla salonu kosmetycznego, takiego jak Versum, który pozwoli Ci na przechowywanie ważnych informacji o Twoich klientach, takich jak wiek, płeć, historia zakupów i notatki. To, wraz z funkcją statystyk systemu, pozwoli Ci na łatwe tworzenie skutecznych internetowych kampanii marketingowych. Rozważ sprawdzenie najpopularniejszych zabiegów i wykorzystanie tych informacji do stworzenia internetowej kampanii marketingowej, która promuje te usługi lub podobne do nich. Promuj również produkty lub zabiegi, które dobrze ze sobą współgrają. Jeśli masz w swojej ofercie szampon koloryzujący, dlaczego nie sprzedawać go jako część pakietu pielęgnacyjnego dla klientów, którzy korzystają z usług koloryzacji? Jeśli planujesz przecenę którejś z tych ofert, zrób to, ale tylko przez ograniczony czas - w ten sposób klienci będą bardziej chętni do skorzystania z niej, ponieważ wiedzą, że czas jest ograniczony.
Ułatw rezerwację
Wyobraź to sobie - potencjalny lokalny klient znalazł Twoją stronę na Facebooku lub Instagramie po kliknięciu jednej z Twoich reklam. Szukają rezerwacji w ostatniej chwili, ponieważ się spieszą, więc przeglądają niektóre z Twoich zdjęć, zakochują się w Twojej pracy i decydują się na rezerwację u Ciebie. Dzwonią na Twój numer i wysyłają bezpośrednią wiadomość, jednak nie odpowiadasz na czas. Do czasu, gdy wrócisz do nich, są szanse, że już zarezerwowane gdzie indziej.
Oczywiście, masz lojalnych klientów, którzy będą czekać na ciebie, aby wrócić do nich, jednak nowi klienci mogą nie być tak chętni. Ta sytuacja jest najlepiej rozwiązana z rezerwacji online - ale dokładnie, jak to pasuje do marketingu internetowego? Z łatwością! Nawet promowanie rezerwacji online w reklamie na Facebooku lub Instagramie może przyciągnąć nowych klientów, ponieważ zobaczą oni, że mogą dokonać rezerwacji samodzielnie i kiedy tylko mają na to ochotę. Jeśli używasz funkcji rezerwacji online w Versum, upewnij się, że połączysz ją ze swoimi fan page'ami i stroną internetową, aby ułatwić dostęp do niej potencjalnym klientom.
Jeśli chodzi o marketing internetowy dla salonów kosmetycznych, jest wiele opcji do wyboru. Najważniejsze jest to, abyś zwracał uwagę na to, czym będą zainteresowani Twoi klienci na podstawie historii zakupów i danych demograficznych - a z Versum to tylko kilka kliknięć. Przekonaj się, jak zmienił się marketing internetowy z pomocą takich cyfrowych rozwiązań.
Wypróbuj Versum za darmo
Spis treści
- Poznaj możliwości
- Wymyśl świetne strategie
- Poznaj swoich klientów
- Ułatw sobie rezerwację