Czy kiedykolwiek poszedłeś na zakupy i powiedziałeś sobie: "Muszę kupić tylko jedną rzecz", ale wyszedłeś ze sklepu z torbą pełną artykułów spożywczych i dużym rachunkiem? Spójrzmy prawdzie w oczy, zdarza się to większości z nas, a przyczyny tego stanu rzeczy są zaskakujące. Po prostu miejsce, w którym znajdują się produkty, sposób ich promowania i osoby je polecające mogą sprawić, że uparci niekupujący klienci staną się impulsywnymi kupującymi.
Co najlepsze, ta sama metoda może być zastosowana w salonach fryzjerskich, aby przyciągnąć bardziej impulsywnych kupujących - ale od czego zacząć?
Jak to działa?
Jak każdy właściciel firmy kosmetycznej, chcesz, aby ekspozycja detaliczna w Twoim salonie przynosiła zyski, jednak możesz spodziewać się więcej korzyści niż tylko ta jedna. Dobrze zaprojektowana ekspozycja pozwoli z łatwością pozbyć się z półek mniej popularnych produktów, a nawet utrzymać wysoki poziom powracających klientów. Jaka magia kryje się za skuteczną ekspozycją? Odpowiedź brzmi: ocena psychologiczna.
Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale bez względu na to, gdzie robimy zakupy, sklepowe alejki i półki są tak rozmieszczone, aby skusić nas do zakupu. Oto kilka przykuwających uwagę pomysłów na ekspozycję w salonie sprzedaży detalicznej, które powinieneś wdrożyć w swojej firmie już teraz!
Lokalizacja ma kluczowe znaczenie
Pomyśl o tym - wchodzisz do swojego ulubionego sklepu i pierwsze produkty, które zauważasz, to te znajdujące się na wysokości oczu, na których skupiasz się najdłużej. Jeśli Twój salon ma łatwo dostępną część detaliczną, umieść mniej popularne produkty na środkowych półkach i śledź ich sprzedaż. Twoje konto Versum wygeneruje raporty sprzedaży poszczególnych produktów, więc będziesz wiedział, co dokładnie działa!
Oto kilka innych miejsc, w których Twoje produkty dla salonów fryzjerskich zostaną zauważone:
- Obok kasy - to, że klient stoi w kolejce do kasy nie oznacza, że skończył już zakupy! Postaw koszyk w pobliżu kasy i wypełnij go swoimi produktami - klienci chętniej sięgną po buteleczkę lub dwie Twojej odżywki właśnie tutaj niż z półki.
- W sekcji z przecenami - sekcja z przecenami jest idealna dla osób kupujących w niskich cenach, jednak przesadne eksponowanie produktów w tej sekcji może sprawić, że będzie ich zbyt wiele. Umieść tu kilka mniej popularnych produktów.
- Grupowanie - trzymanie obok siebie produktów o podobnych właściwościach zwiększa szansę, że klient kupi więcej niż tylko jeden produkt. Umieszczenie obok siebie szamponu wzmacniającego włosy i odżywki do włosów załatwi sprawę! Klienci wiedzą, że szampon może wysuszyć ich włosy, więc wybór odżywki jest ich naturalną reakcją.
Promocja w czasie rzeczywistym
Wyobraź sobie, że jeden z Twoich klientów trzyma głowę w jednej z umywalek i czeka, aż umyjesz mu włosy. Chwytasz z witryny butelkę szamponu, otwierasz ją, a klientka krzyczy: "to pachnie niesamowicie"! Teraz jest czas na działanie! Twój klient jest w odpowiednim nastroju, aby dokonać zakupu, ale zanim cokolwiek powiesz, oto, co powinieneś zrobić:
- Pokaż klientowi butelkę - kiedy klient ma produkt w rękach, prawdopodobieństwo, że go kupi, znacznie wzrasta, ponieważ czuje się z nim bardziej związany.
- Wspomnij o korzyściach - opowiedz klientowi o wszystkich zaletach szamponu i zaznacz, że sprzedajesz również ten produkt. Pozwoli to klientowi przetworzyć te informacje i podjąć decyzję, będąc jednocześnie rozpieszczanym.
- Zacznij promocję - wspomnij o zaletach produktu i pokaż klientowi sekcję sprzedaży detalicznej, w której znajduje się produkt. Po obsłużeniu klientki pokaż jej półki z produktami i poleć podobne produkty.
Wskazówka: kiedy klient widzi, że jego fryzjer bierze produkt z półki i używa go na swoich włosach, zwraca szczególną uwagę na jego efekty. Jeśli zabieg przyniesie olśniewający efekt końcowy, klientka będzie bardziej zachęcona do zakupu tego produktu.
Takie działania znacznie zwiększają prawdopodobieństwo, że Twój klient kupi ten szampon.
Pomysły sezonowe
Co mają ze sobą wspólnego Boże Narodzenie, Walentynki, Dzień Matki, Dzień Ojca i urodziny? Ludzie kupują prezenty na te okazje! Jest to również idealny czas, aby uatrakcyjnić ekspozycję sklepową! Dodaj odpowiednie dekoracje na półkach i stwórz wyjątkowe torby na prezenty z okazji każdego święta. Zadbaj o to, aby Twój sklep był naprawdę wyjątkowy dzięki ozdobnym opakowaniom prezentów - zapakowane prezenty to najlepszy prezent na ostatnią chwilę na każdą okazję.
Aby śledzić najpopularniejsze produkty w Twoim sklepie oraz ich poziom, wdróż Versum - generuj raporty sprzedaży i poziomu zapasów za pomocą jednego kliknięcia! Zacznij korzystać z darmowego konta już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Ogółem: 1 Średnia: 3/5]Spis treści
- Jak to działa?
- Lokalizacja jest kluczowa
- Promocja w czasie rzeczywistym
- Pomysły sezonowe