img

Dlaczego przedsiębiorstwa uzdrowiskowe przechodzą na technologię cyfrową?

Czy jako właściciel spa zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co możesz zrobić, aby poprawić wydajność swojej pracy, poświęcić więcej czasu i obniżyć koszty? Oczywiście! Prawdopodobnie wypróbowałeś już kilka szybkich sztuczek, którymi dzielą się inni właściciele spa - od prowadzenia schludnego notesu ze statystykami po ręczne tworzenie ulotek rabatowych i wysyłanie przypomnień o wizytach.

Ale jak daleko takie działania doprowadziły Twój biznes? Oczywiście, takie szybkie wskazówki mogą działać w pewnym zakresie, jednak ich korzyści przyniosą bardzo niewielkie zmiany, których nie da się nawet śledzić. Zamiast szukać łatwych i wygodnych rozwiązań, właściciele spa zaczęli szukać bardziej praktycznych rozwiązań - stali się bardziej cyfrowi.

Dlaczego cyfrowo?

Spójrzmy na to w ten sposób - klienci twojego spa stale zmieniają sposób komunikacji, a ty musisz być obecny wszędzie tam, gdzie oni są. Jeśli Twoi klienci są na Facebooku, Instagramie lub Pintereście, Ty również powinieneś tam być - jeśli tego nie zrobisz, Twoi potencjalni klienci mogą udać się do konkurencji.

Jeśli chodzi o inne obowiązki, masz do dyspozycji cały zespół gotowy do pomocy! Jednak koszty utrzymania recepcjonistki, kierownika zespołu i specjalisty ds. marketingu znacznie przekraczają budżet większości uzdrowisk. Aby rozwiązać ten problem, firmy zaczęły korzystać z systemów zarządzania spa, które są w stanie zautomatyzować większość tych czasochłonnych obowiązków. Oto niektóre z najważniejszych korzyści, jakie płyną z przeniesienia spa w XXI wiek!

Lepsza komunikacja z klientami

Wyobraź sobie długi, produktywny dzień pracy w spa - Twój terminarz jest wypełniony rezerwacjami, klienci ustawiają się w kolejce do recepcji i wszystko idzie jak w zegarku. To jednak tylko to, co widzi klient. Za kulisami personel biega od jednego klienta do drugiego, Ty szukasz ostatniej butelki jaśminowego olejku do masażu, a do klientów nie zostały wysłane przypomnienia o umówionych spotkaniach. Niestety, takie sytuacje zdarzają się regularnie w wielu ośrodkach spa.

Aby pomóc zmniejszyć codzienną presję, oprogramowanie dla spa, takie jak Versum, jest po to, by wykonać swoją pracę. Jest niezwykle ważne, abyś upewnił się, że Twój klient jest priorytetem numer jeden, a Twój system spa traktuje go w ten sposób. Podczas gdy Ty wykonujesz relaksujący masaż pleców i ramion, oprogramowanie automatycznie wysyła przypomnienia o wizycie, formularze opinii, a nawet zaplanowany newsletter. Klienci mogą również podzielić się swoimi doświadczeniami, zostawiając recenzję na stronie rezerwacji online. Podczas gdy Ty zajmujesz się jednym klientem, inni są pod opieką pracownika Twojego cyfrowego spa.

Świadomość marki

Jest oczywiste, że Twoja firma spa ma większy zasięg wśród klientów dzięki fan page'om na różnych platformach mediów społecznościowych. W końcu większość z nas osobiście korzysta z Facebooka, Instagrama i innych - dlaczego więc nie mieliby tego robić potencjalni klienci spa? Niestety, uzdrowiska, które nie są obecne w świecie mediów społecznościowych, są skazane na porażkę - w końcu skąd klienci mają wiedzieć, że dane uzdrowisko istnieje, jeśli nie mogą znaleźć go w sieci? Wystarczy założyć stronę fanowską na Facebooku, aby znacznie zwiększyć świadomość marki. Wystarczy podać nazwę firmy, adres i numer telefonu, aby potencjalni klienci mogli znaleźć Twoją firmę i zadzwonić, aby dowiedzieć się więcej o oferowanych przez Ciebie zabiegach i ofertach - ale nie ograniczaj się tylko do tych działań!

Aby Twój fanpage naprawdę błyszczał i przyczynił się do zwiększenia świadomości marki, pamiętaj o trzech rzeczach: regularnym publikowaniu, aktualnych informacjach i świetnej treści! Regularne publikowanie postów przyciąga uwagę osób odwiedzających stronę po raz pierwszy, które chcą dowiedzieć się więcej o waszym spa. Jeśli twoje posty są spójne i aktualne, są szanse, że będą bardziej zainteresowani twoją stroną.

Aktualizując informacje na swoich fanpage'ach, pokazujesz, że dbasz o swoich klientów. Upewnij się, że dane kontaktowe, adresy i zdjęcia są aktualizowane, a także, że zamieszczasz najnowsze oferty i wydarzenia, aby klienci byli na bieżąco z Twoją działalnością. Nie zapominaj też o tworzeniu treści o walorach estetycznych! Upewnij się, że zdjęcia zabiegów i stanowisk pracy są atrakcyjne i przyciągają wzrok. Jeśli korzystasz z Instagrama, pamiętaj o dodaniu odpowiednich hashtagów, aby jeszcze bardziej rozpowszechnić nazwę swojego spa.

Efektywność kosztowa

Każda firma w każdej branży stara się być jak najbardziej efektywna kosztowo - i uzdrowiska nie są tu wyjątkiem! Potrzebujesz wyszkolonych specjalistów, menadżera i recepcjonistki, którzy pomogą Ci utrzymać ciągłość pracy w spa, nie wspominając już o pomocy z zewnątrz, od specjalisty ds. marketingu. Chociaż nie jest możliwe zastąpienie personelu, obowiązki kierownika i recepcjonistki można usprawnić. Przed wprowadzeniem rozwiązań cyfrowych, firmy spa musiały polegać na pracy ludzkiej, co może być kosztowne.

Prowadzenie księgi wizyt, działania marketingowe i zarządzanie personelem mogą zostać przeniesione na autopilota z pomocą cyfrowych rozwiązań dla spa od Versum. Dostęp do umówionych klientów, generowanie raportów sprzedażowych, tworzenie i uruchamianie kampanii marketingowych, zwiększanie lojalności klientów i liczby ponownych rezerwacji - wszystko to za pomocą smartfona, tabletu lub komputera. Wyobraź sobie, ile pomocnych rąk musiałbyś zatrudnić, aby to wszystko zrobić!

Zadaj sobie pytanie - jeśli Twoje spa jest przestarzałe, jak może konkurować z bardziej nowoczesnymi rywalami? Bardzo ważne jest, aby Twój biznes znalazł swoje miejsce w sieci, aby dobrze prosperować - a z pomocą nowoczesnych rozwiązań, takich jak Versum, Twoje spa osiągnie nowe wyżyny! Zacznij budować swoje strony i załóż darmowe konto Versum już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Dlaczego digital?
  • Lepsza komunikacja z klientem
  • Świadomość marki
  • Efektywność kosztowa
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności można zapoznać się tutaj.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również