img

Przyciąganie ludzi na strony fanów Twojego salonu

W ostatnich latach właścicieli salonów i ośrodków spa nurtuje jedno pytanie - jak przyciągnąć ludzi na swoje strony fanowskie? Widziałeś, że inne firmy robią to za pomocą pstryknięcia palcami, więc dlaczego Ty masz tak duże trudności z dotarciem do swojej grupy docelowej? Może być wiele powodów, dla których nie masz silnych fanów, ale zanim sprawdzisz, co może być tego przyczyną, weź pod uwagę kilka rzeczy.

Wskazówka: Dobrze jest zaplanować swoją obecność w mediach społecznościowych z wyprzedzeniem i wiedzieć, co chcesz powiedzieć lub udostępnić. Aby to ułatwić i oszczędzić czas, przygotowaliśmy miesięczny planer social media dla salonów, który możesz pobrać już teraz.

Skąd potrzeba pozyskiwania fanów?

Dlaczego chcesz zwiększyć liczbę swoich fanów? Choć odpowiedź może wydawać się oczywista, to w rzeczywistości jest dokładnie odwrotnie. Właściciele salonów, jak również specjaliści freelancerzy, starają się zwiększyć liczbę swoich fanów w mediach społecznościowych, ponieważ uważają, że zwiększa to liczbę nowych klientów. I oczywiście, ktoś, kto szuka popularnego salonu lub spa do odwiedzenia może sprawdzić, czy masz znaczącą liczbę fanów na portalach społecznościowych - jednak większość potencjalnych klientów będzie szukała recenzji salonu, a nie liczby fanów na stronach w mediach społecznościowych.

Ponadto, jeśli Twój salon ma fanbase, który jest dobrze w setki tysięcy, zadaj sobie pytanie: "jak wielu z tych fanów rzeczywiście odwiedził mój biznes?". Teraz możesz mieć wrażenie, że wszystko co wiedziałeś jest kłamstwem, ale wcale tak nie musi być! Salon z mnóstwem zwolenników ma większe szanse na przyciągnięcie uwagi marek kosmetycznych, które byłyby zainteresowane współpracą lub nawet uświetnieniem swojego biznesu obecnością gwiazdy klasy A! Nie zapominajmy również, że posiadanie dużej liczby followersów może być doskonałym bodźcem motywacyjnym! Dlatego zanim zaczniesz szukać w Google sposobów na przyciągnięcie ludzi na swoje strony, zdecyduj się na swoje cele. Jeśli chcesz przyciągnąć followersów dla zabawy lub zazdrościsz innym salonom ich liczby, zastanów się nad przewartościowaniem tych celów, ponieważ może to być strata Twojego cennego czasu.

Zaczynamy

Teraz, gdy już zdecydowałeś się przyciągnąć nowych zwolenników na swoje strony fanowskie, zadaj sobie pytanie: "gdzie jest większość moich fanów?". Większość firm z branży fryzjerskiej i kosmetycznej skłania się ku Instagramowi i Facebookowi. Po tym wszystkim, obie platformy są świetne do promowania swojej pracy, dzielenia się recenzjami i pozostawania w kontakcie z innymi markami w branży. Skup się na 2 do 3 platformach mediów społecznościowych, na których chciałbyś promować swój biznes, ponieważ zajmowanie się zbyt wieloma stronami może pochłonąć zbyt wiele Twojego czasu.

Jak pisać posty skuteczniej?

Można śmiało powiedzieć, że nie każdy followers będzie miał taki sam gust co do treści. Twoi potencjalni klienci mogą preferować treści, które pokazują ludzką stronę Twojej działalności i zawierają zdjęcia uśmiechniętych klientów oraz efekty Twojej pracy, podczas gdy inni styliści, wizażyści i terapeuci będą zainteresowani Twoimi technikami i produktami, których używasz. Pamiętaj o swojej grupie docelowej podczas publikowania postów i pamiętaj, aby trochę poeksperymentować. Zamieść meme lub dwa, dodaj filmik podczas pracy nad zabiegiem lub zrób live stream i zwróć uwagę na to, co przyciąga nowych fanów. Pamiętaj, że konsekwencja również odgrywa znaczącą rolę, jeśli chodzi o publikowanie postów. Zbyt częste dodawanie treści może sprawić, że Twój fan page będzie wydawał się spamerski, a nieregularne publikowanie postów z pewnością spowoduje spadek liczby fanów - pamiętaj więc, aby znaleźć złoty środek!

Kiedy powinieneś publikować?

Wierzcie lub nie, ale czas, w którym publikujesz ma również znaczący wpływ na liczbę fanów, do których docierasz. Jeśli kierujesz swoje posty do ludzi w Twojej okolicy, rozważ ich publikację w godzinach wieczornych lub podczas lunchu, ponieważ większość z nich będzie miała wtedy więcej czasu na surfowanie po mediach społecznościowych. Jeśli chodzi o fanów z całego świata, dowiedz się, gdzie jest ich najwięcej i staraj się publikować posty w czasie, kiedy są najbardziej aktywni w sieci. Przy tak dużej ilości treści w sieci, dotarcie do większości zamierzonych odbiorców może być trudne. W rzeczywistości, twoje posty w mediach społecznościowych mogą być tylko osiągając tak mało, jak 20% grupy docelowej.

Przekształcanie fanów w klientów

Teraz, dla tych z was, którzy nadal ciężko pracują, aby zdobyć fanów na swojej stronie w nadziei na przekształcenie ich w klientów, jest jedna sprawdzona metoda, aby to zrobić. Oprócz dzielenia się postami o Twoich wspaniałych upięciach i szczegółowej stylizacji paznokci, musisz udostępnić link do swojej strony rezerwacji. Jeśli używasz Versum, możesz znaleźć adres URL swojej strony rezerwacji online w sekcji ustawień. Stwórz post i dołącz opis, który skusi Twoich fanów do rezerwacji z Tobą. Dodatkowo, powinieneś wkleić link do swojego fan page bio i przycisku "zarezerwuj teraz" na Facebooku (jeśli planujesz korzystać z tego medium).

Na stronie Versum online wszystko, co potencjalni klienci powinni wiedzieć o Twojej firmie, znajdą w jednym miejscu - od zabiegów, pracowników, godzin otwarcia i portfolio, po stronę z opiniami i sekcję dla klientów indywidualnych.

Zacznij zamieniać swoich fanów w stałych klientów - zdobądź swoją darmową stronę rezerwacji online Versum już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Dlaczego warto przyciągać fanów?
  • Jak zacząć?
  • Jak możesz publikować skuteczniej?
  • Kiedy powinieneś pisać posty?
  • Przekształcanie fanów w klientów
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również