Kiedy słyszymy "Czarny Piątek", pierwszą rzeczą, która przychodzi nam na myśl, są obniżki cen i długie kolejki w sklepach i centrach handlowych. Chociaż w większości przypadków jest to prawda, firmy, które korzystają z tego corocznego wydarzenia, osiągają znaczne zyski - więc skoro im się to udaje, dlaczego nie miałoby się udać Twojemu salonowi lub spa?
Większość salonów i ośrodków spa koncentruje swoje wysiłki przede wszystkim na świętach, ponieważ jest to najbardziej pracowity okres w roku, jednak stworzenie promocji lub wydarzeń związanych z Czarnym Piątkiem może być również korzystne dla firmy. Zanim zaczniesz stosować rabaty na swoje produkty i usługi, określ cel, który chcesz osiągnąć . Czy chcesz sprzedać większość niewykorzystanych zapasów? Chcesz zwiększyć sprzedaż konkretnej usługi? Zależy Ci na pozyskaniu większej liczby klientów lub zwiększeniu świadomości marki? To tylko niektóre z korzyści, jakie możesz osiągnąć dzięki kampanii z okazji Czarnego Piątku.
Zrób więcej miejsca na swoich półkach
Większość firm detalicznych wykorzystuje Czarny Piątek do oczyszczenia półek ze starszych lub mniej popularnych produktów. Zamiast je wyrzucać, firmy oferują atrakcyjne oferty, które klienci uwielbiają - i Twój salon lub spa powinien robić to samo! Każdy salon kosmetyczny ma tę jedną, starzejącą się butelkę odżywki do włosów, kremu do twarzy czy olejku do masażu, schowaną w odległym końcu półki lub magazynu. Ale co zrobić, jeśli masz całą skrzynkę nieużywanych produktów, które nie znikają z półek tak, jak się tego spodziewałeś?
W takiej sytuacji Black Friday jest idealnym rozwiązaniem! Sporządź listę mniej popularnych produktów, które chciałbyś, aby zniknęły z półek i wypróbuj kilka z poniższych ofert:
- Oferta "BOGO" (buy one get one free) - to klasyczna taktyka marketingowa, która jest skuteczna do pewnego stopnia;
- Torby z prezentami - przygotuj darmowe torby z prezentami dla klientów, którzy wydadzą określoną kwotę w Twoim salonie. W torbie powinny znajdować się Twoje produkty, wizytówka oraz kupon na kolejne zakupy w salonie.
Zabiegi, które Twoi klienci pokochają!
Dla salonów i ośrodków spa, które w mniejszym stopniu skupiają się na sprzedaży detalicznej, a bardziej na świadczeniu usług, Czarny Piątek może być bardzo korzystny. Promuj usługi, które są mniej popularne lub, co lepsze, dodaj coś nowego do swoich bardziej popularnych usług - wypróbuj te pomysły:
- Zabawne pomysły na "Czarny Piątek - Zmień nazwy zabiegów tak, aby pasowały do tematu zniżek, np. "balayage z okazji Czarnego Piątku", "pasemka o połowę taniej" lub "dermowypełniacze ze zniżką", aby dać klientom dobry ubaw!
- Połącz usługi - w przypadku zabiegów, które nie sprzedają się tak często, połącz je w pary z innymi - klientka, która zarezerwuje balayage w Czarny Piątek, otrzyma darmowe strzyżenie.
- Losowanie - zorganizuj konkurs, w którym weźmie udział każdy klient, który zarezerwował usługę. Nagrodą powinno być 50% zniżki na popularny zabieg, do wykorzystania w okresie wolnym od pracy, na przełomie stycznia i lutego. Zaoferowanie zniżki na popularną usługę zachęci klientów do dokonania zakupów, aby wziąć udział w losowaniu.
- Pakiety usług i karty upominkowe - Czarny Piątek to idealny czas na zakupy prezentów na święta, a co może być lepszym prezentem niż karta upominkowa? Sprzedając je z rabatem, stali klienci chętnie je kupują, a następnie przekazują je przyjaciołom i rodzinie, którzy z czasem staną się Twoimi klientami.
Zwiększanie świadomości marki
Czarny Piątek to odpowiedni czas na promocję różnorodnych produktów i usług, ale czy wiesz, że jest to również idealny moment na poszerzenie listy klientów i zwiększenie świadomości marki? Aby to zrobić, musisz jednak stworzyć dobrze przemyślany plan. Oto kilka pomysłów, które pomogą Ci zacząć:
- Skup się na lojalnych klientach - lojalni klienci, którzy regularnie odwiedzają Twoją firmę, są na wagę złota. Zachęć ich do przyprowadzenia przyjaciół i rodziny do salonu lub spa na Black Friday. W tym celu podaruj im atrakcyjny prezent lub, jeszcze lepiej, dodaj ich do swojego programu lojalnościowego Versum - to z kolei przywiąże ich do Twojej firmy na dłużej.
- Organizowanie imprez - nic tak nie zbliża stałych i nowych klientów jak impreza, którą sam organizujesz, a z okazji Czarnego Piątku pomysły są nieograniczone! Zorganizuj imprezę i stwórz żywą atmosferę, w której klienci będą mogli wziąć udział w konkursach i rozdawaniu nagród - dodatkowo możesz rozważyć zorganizowanie jej na miejscu lub w mediach społecznościowych - oba sposoby skutecznie przyciągają uwagę klienta.
- Odwiedźlokalną kawiarnię lub restaurację i zaproś pracowników do skorzystania z oferty z okazji Czarnego Piątku. Warto zapytać, czy można zostawić ulotki lub wizytówki, które potencjalni klienci będą mogli wziąć do ręki.
Reklama
Twój Czarny Piątek jest już oficjalnie zaplanowany! Masz już przygotowane zniżki, torebki na prezenty i wydrukowane vouchery - Pytanie brzmi: jak zacząć się reklamować? Większość właścicieli firm zwraca się w stronę mediów społecznościowych - od publikowania szczegółów wydarzenia na Facebooku po tworzenie historii na Insta, te metody są zdecydowanie najbardziej popularne wśród specjalistów od włosów i urody. Jednak nie każdy może zauważyć Twój post lub historię, zwłaszcza jeśli jego newsfeed jest zalany innymi treściami.
Aby uniknąć takich komplikacji, kluczowy jest bezpośredni kontakt z klientami, a funkcja newslettera w Versum właśnie to umożliwia. Wysyłaj klientom informacje o nadchodzących promocjach i upewnij się, że Twoja wiadomość ma temat związany z Czarnym Piątkiem, aby wzbudzić ich zainteresowanie. Informuj klientów o promocjach i wydarzeniach związanych z Czarnym Piątkiem, a także wysyłaj kody kuponów za pośrednictwem wiadomości bezpośrednich, w formacie SMS lub e-mail.
Dla bardziej zaawansowanych technicznie właścicieli firm, stworzenie reklam na Instagramie i Facebooku również będzie dobrym sposobem na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów.
Zwiększ aktywnośćw Czarny Piątek z Versum!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 5 Średnia: 5/5]Spis treści
- Zrób więcej miejsca na swoich półkach
- Zabiegi, które pokochają Twoi klienci!
- Zwiększanie świadomości marki
- Reklama