Salony fryzjerskie i kosmetyczne używają szerokiej gamy produktów, w zależności od tego, jakie usługi oferują. Można w nich znaleźć wszystko, od akrylowego lakieru do paznokci po profesjonalne farby do włosów, środki do oczyszczania twarzy, maseczki do włosów, wybielacze, pigmenty do tatuaży do makijażu permanentnego itp. Niektóre produkty mają jednak datę przydatności do użycia, której należy pilnować, ponieważ przeterminowane produkty mogą stracić swoje właściwości lub mieć negatywny wpływ na usługę.
Zamiast wyrzucać produkty na kilka dni przed upływem ich daty ważności, wypróbuj niektóre z poniższych pomysłów na ich wykorzystanie!
Pakuj usługi dla klientów!
Każdy klient uwielbia otrzymywać atrakcyjne oferty - zwłaszcza od swojej ulubionej firmy. Ale co zrobić, jeśli firma ma produkt, który po prostu się nie sprzedaje, na przykład to okropne pudełko pomarańczowej farby do włosów, które od tygodni zbiera kurz? Pewnie przychodzi Ci na myśl wyrzucenie go, ale przecież zainwestowałeś w niego sporą sumę pieniędzy. Zamiast tego sprzedaj usługi pakietowe z rabatem! Znajdź usługi, które wykorzystują produkt, którego chciałbyś się pozbyć, i sprzedaj je w pakiecie za niższą cenę.
Dodatkowo, jeśli data ważności produktu zbliża się wielkimi krokami, sprzedaj powiązany z nim pakiet usług i umieść na nim również datę ważności. Klienci będą się spieszyć, aby skorzystać z pozostałych sesji przed upływem czasu, a Ty sprzedasz pozostałe produkty!
Zmotywuj swoich pracowników!
Masz w salonie imponujący dream team - Twoi pracownicy ciężko pracują, oferują usługi najwyższej jakości i sprawiają, że klienci wracają. Znają Twoje produkty i usługi jak własną kieszeń. Z pewnością dbają również o swój wygląd - dlatego też oferowanie pracownikom produktów z rabatem do własnego użytku jest doskonałym pomysłem na ich wykorzystanie, a jednocześnie podziękowaniem za ich ciężką pracę.
Sprawdź także: Efektywne zarządzanie zasobami w Twoim salonie
Dodatkowo, niektóre produkty, takie jak skoncentrowane farby do włosów i wybielacze, mogą mieć katastrofalne skutki, jeśli nie są używane przez profesjonalistów - dlatego Twoi pracownicy są idealnymi kandydatami do otrzymania ich do własnego użytku.
Torby z prezentami!
Oprócz rabatów, klienci chętnie otrzymują również torby upominkowe pełne Twoich wspaniałych produktów! Pamiętaj, że należy wykluczyć produkty przeznaczone do profesjonalnego użytku w salonie oraz te, których termin ważności upływa w ciągu najbliższych dni. Zanim zaczniesz wrzucać produkty do torebek, sprawdź statystyki produktów i zobacz, które z nich nie sprzedają się tak często i czy nadają się do użytku domowego.
Teraz jesteś gotowy, aby je promować! Zaproś klientów na imprezę w salonie i zaoferuj im torby jako prezent powitalny, albo jeszcze lepiej, uruchom program lojalnościowy i zaoferuj je jako nagrodę.
Następnym razem, gdy będziesz rozważał pozbycie się produktów, wypróbuj te kroki, zamiast wyrzucać ciężko zarobione pieniądze - a także dodatkowe funkcje zarządzania produktami i dodatkowe funkcje zarządzania produktami i programów lojalnościowychZałóż darmowe konto w Versum!
Wypróbuj Versum za darmo
[Razem: 5 Średnia: 5/5]Spis treści
- Pakuj usługi dla klientów!
- Motywuj swoich pracowników!
- Mnóstwo torebek z prezentami!