img

Jak radzić sobie z balowymi diwami i ich życzeniami?

Kiedy Twoja lokówka zaczyna krzyczeć o pomoc, powietrze w salonie jest ciężkie od brokatu, a Ty nie możesz znaleźć ani jednej wsuwki, mimo że w zeszłym tygodniu kupiłaś ich dziesięć tysięcy - wiesz, że to znowu najwspanialszy czas w roku. Jedyny i niepowtarzalny - sezon studniówkowy.

Przyszłe królowe i królowie balów coraz częściej decydują się na skorzystanie z usług salonów kosmetycznych w celu wykonania makijażu, zamiast próbować wykonać go samodzielnie - i dlatego właśnie do nich powinieneś kierować swoje kampanie marketingowe. Z pewnością w Twojej okolicy znajdzie się wiele nastolatek zainteresowanych Twoimi usługami, więc Twój terminarz będzie pękał w szwach. Co więcej, często są to dzieci Twoich stałych bywalców i z dużym prawdopodobieństwem staną się również Twoimi przyszłymi lojalnymi klientami. Czego nie można powiedzieć o sezonie studniówkowym?

Cóż - tak naprawdę, jest tego sporo.

Nierealistyczne oczekiwania (podsycane przez media społecznościowe)

Ach, te inspirujące zdjęcia z Instagrama! Piękne upięcia z lśniących kosmyków, ogromne warkocze, których zazdrościłaby każda syrenka, te puszyste korony, które wyglądają tak bezproblemowo! Są tak niewiarygodnie piękne... i tak boleśnie nierealne.

Po pierwsze, prawie każda guru urody na Instagramie nosi przedłużane włosy. Niektóre z nich nawet nie zawracają sobie tym głowy i zakładają piękne, drogie peruki. I nawet po tym wszystkim, nadal edytują swoje zdjęcia, nadając swoim fryzurom dodatkową objętość, połysk i kolor. Niekoniecznie jest to coś złego, jednak ma to duży wpływ na sposób, w jaki młodzi ludzie określają swoje oczekiwania.

W rezultacie, prawie każda z Twoich klientek na studniówce pokazuje Ci zdjęcie z fryzurą, która może być niemożliwa do wykonania na jej włosach, lub wręcz niemożliwa do wykonania w ogóle, chyba że z ogromną ilością przedłużanych włosów. Co więcej, nawet jeśli Ci się to uda, fryzura na pewno będzie wyglądała nieco inaczej niż na cyfrowo poprawionym, przefiltrowanym i starannie upozowanym zdjęciu.

Co możesz zrobić?
Tak naprawdę niewiele można zrobić, poza edukowaniem swoich młodych klientek. Jako profesjonalista, jesteś na właściwym miejscu, aby wytłumaczyć im, że włosy mają różne struktury i różnie się zachowują w zależności od wielu czynników, w tym ich kondycji. Nie wahaj się również wyjaśnić, że nie każda fryzura będzie możliwa do wykonania bez przedłużania.

Wielkie marzenia, mały portfel

Powiedzmy sobie szczerze: na bardziej skomplikowane upięcia niełatwo sobie pozwolić za pensję kelnerki. Upięcia są czasochłonne i wymagają wielu umiejętności, doświadczenia i cierpliwości, nic więc dziwnego, że nie są tanie. Wykonanie konkretnej fryzury to jedno, ale sprawienie, aby cała fryzura była stabilna i bezpieczna przez całą noc tańca to nie lada wyzwanie. Dlatego też wiele królowych balu jest zaskoczonych ceną usługi.

Co możesz zrobić?
Pamiętaj, aby bardzo jasno określić swoje ceny w menu usług - zamieść informację, że ostateczna wycena zależy nie tylko od fryzury, ale także od grubości i długości włosów klientki. Po drugie, gdy przyszła królowa balu poprosi Cię o wycenę online, poproś ją nie tylko o zdjęcie inspiracji, ale także zdjęcie jej własnych włosów. Jeśli cena wydaje się być dla niej niekorzystna, zaproponuj jej tańszą alternatywę (coś równie ładnego, ale mniej skomplikowanego), ale unikaj udzielania rabatów. Cena jest taka, jaka jest.

Zakręty i zwroty

Każdy stylista, który miał do czynienia z nastoletnimi klientami, doświadczył tej sytuacji, przynajmniej w pewnym stopniu. Młodzi klienci mają tendencję do pochopnego rezerwowania terminów, szukając jednocześnie "lepszej", być może tańszej opcji. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że się spóźnią lub nawet nie pojawią. Impulsywni i spontaniczni, mogą nie myśleć o konsekwencjach takiego zachowania - a cierpi na tym Twój biznes.

Co możesz zrobić?
Po pierwsze, czy pamiętałeś o ustaleniu i wyeksponowaniu zasad dotyczących odwoływania wizyt i niestawiania się w salonie? Musisz bardzo jasno określić swoje podejście do tego typu zachowań.

Teraz istnieje sprytny sposób, aby upewnić się, że Twoje młode klientki nie tylko będą pamiętać o wizycie, ale także dwa razy zastanowią się przed jej późnym odwołaniem. Dla wszystkich pań, które zarezerwowały "Upięcia na studniówkę" lub "Makijaż na studniówkę" - wyślij im wiadomość na kilka dni przed wizytą, z Twoją polityką dotyczącą niestawiennictwa i odwoływania wizyt po terminie. Jeśli używasz systemu dla salonu fryzjerskiego, prawdopodobnie i tak wysyłasz automatyczne przypomnienia, jednak beztroskie nastolatki mogą potrzebować więcej niż jednego.

Jeśli to nie zadziała i zauważysz, że nadal dostajesz no-show i późne anulowanie, zaimplementuj dodatek Płatności PayPal dla wszystkich wizyt związanych ze studniówką w swoim systemie Versum.

Tyle dramatu!

Nastolatki potrafią być trudne w obsłudze - każda mama Ci to powie! Kiedy dodasz do tego stres związany z balem, nierealne oczekiwania i chęć wyglądania jak bombka, otrzymasz przepis na katastrofę. Twoja młoda klientka może być marudna, ciągle zmieniać zdanie, a nawet nagle wybuchnąć płaczem. Najlepiej byłoby oddelegować członka zespołu o stalowych nerwach do wykonania zadania. Bądź również przygotowany na zapoznanie się z niektórymi dramatami licealnymi, najnowszymi plotkami i bądź gotowy do udzielania porad dotyczących życia miłosnego i zapewnienia, że jej data balu pokocha jej wygląd.

Co możesz zrobić?
Miej pod ręką środki przeciwbólowe - będziesz ich potrzebować na migrenę po studniówce, ale na pewno nie będziesz się nudzić ze swoimi klientami na studniówce. Utrzymuj wysoki poziom obsługi klienta i upewnij się, że Twoje podejście jest wyrozumiałe, ale mimo to, utrzymuj stałe ceny i odpowiednie zasady, nawet jeśli klientem jest dziecko Twojego stałego klienta.

Sezon studniówkowy może być wyzwaniem dla salonów i ich właścicieli, ale stanowi świetną okazję do osiągnięcia dodatkowego zysku i zdobycia zaufania potencjalnych stałych klientów! Z oprogramowaniem Versum (i kieliszkiem dobrego wina po wszystkim) będziesz w stanie zapewnić najlepszą obsługę klienta i najpiękniejsze fryzury dla wszystkich balowych dam!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 2 Średnia: 5/5]

Spis treści.

  • Nierealistyczne oczekiwania (podsycane przez media społecznościowe)
  • Wielkie marzenia, małe portfele
  • Zakręty i zwroty akcji
  • Tyle dramatu!
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Norbert Kostecki

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również