To niesamowite, jak wielki wpływ ma technologia na branżę biznesową. Dziesięć lat temu nikt nie wyobrażał sobie znalezienia osoby, miejsca lub rzeczy za pomocą hashtagów, ale dziś większość firm nie wyobraża sobie funkcjonowania bez nich - szczególnie te z branży hair & beauty. Każdego dnia kusi Cię, aby robić zdjęcia swojej pracy i udostępniać je na wielu swoich fanpage'ach, ale jaki jest tego sens?
Możesz mieć wiele powodów - aby wyrobić sobie nazwisko, pochwalić się swoją wiedzą lub przyciągnąć więcej klientów do swojej firmy. Jest tylko jeden haczyk- czy używasz właściwych hashtagów?
Co mamy na myśli?
Tak, istnieje szansa, że Twoje hashtagi nie wykonują swojej pracy. Tylko dlatego, że jeden został użyty w milionach postów, nie oznacza, że jest skuteczny dla Twojego biznesu. Prawda jest taka, że musisz znaleźć słodki punkt przy wyborze odpowiednich hashtagów dla Twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego. Jeśli prowadzisz salon kosmetyczny, Twoje posty w mediach społecznościowych powinny być uzupełnione o hashtagi związane z urodą - to samo dotyczy firm związanych z włosami, paznokciami i makijażem permanentnym.
Błędy hasztagów, których należy unikać
Kiedy myślimy o hashtagach, od razu przychodzi nam na myśl Instagram. W końcu trudno bez nich manewrować po tej aplikacji. Przed opublikowaniem zdjęcia z jednego z Twoich ostatnich zabiegów, posypujesz kilka hashtagów, takich jak "#balayage #hairstylist #hairsalon" i naciskasz przycisk publikowania. Godziny mijają, a Ty zdobyłaś zaledwie 6 polubień. Co się stało?
Te popularne hashtagi, które po prostu uwielbiasz dodawać do swoich zdjęć, to właśnie się stało! Kiedy dodajesz najbardziej popularne hashtagi, Twój post jest bardziej niż prawdopodobne, że zostanie zalany przez miliony innych z salonów na całym świecie! Spójrz na swoje hashtagi jeszcze raz - do kogo są skierowane? Te takie jak #hairstylist, #beautysalon, #haidresser nie mówią zbyt wiele o Twojej firmie. Po pierwsze, upewnij się, że hashtagi, których używasz są skierowane do Twoich klientów, a nie do innych salonów, a po drugie, jak zamierzasz dotrzeć do lokalnej publiczności, jeśli Twoim jedynym hashtagiem jest tylko #hairsalon?
Właściwy sposób na hashtag
Czy Twój salon fryzjerski lub kosmetyczny znajduje się w Londynie przez przypadek? Następnie dodaj #ukhairsalon lub #hairsalonlondon, który ma kilka tysięcy postów, co czyni go idealnym wyborem dla Ciebie! Rozważając dotarcie do lokalnego rynku docelowego, upewnij się, że dodajesz hashtagi z Twoją lokalizacją. Dodatkowo, możesz chcieć uzupełnić te z hashtagami takimi jak #haircolourspecialist, #bblogger lub #bestofbalayage, aby pomóc Twojemu postowi naprawdę się wyróżnić. Ważne jest, że używasz kombinacji zarówno bardziej i mniej popularnych hashtagów, aby zwiększyć swoje szanse na bycie wysłuchanym.
Użycie zbyt wielu popularnych hashtagów może sprawić, że Twój post zniknie wśród innych, ale użycie niepopularnych może sprawić, że Twój post będzie prawie całkowicie niewidoczny. Ważne jest, aby znaleźć środek, co nie oznacza wykluczenia wszystkich super popularnych hashtagów, ale używać ich oszczędnie.
Teraz, skąd wiesz, które hashtagi dla salonów piękności naprawdę robią sztuczkę? To proste - wystarczy zapytać nowych klientów, jak znaleźli Twoją firmę! Szanse są takie, że powiedzą: "Widziałam Twój post na Instagramie z tym niesamowitym różowym balayage - po prostu musiałam przyjść"! Po dodaniu klienta do bazy danych Versum, stwórz nowe źródło pozyskiwania oznaczone jako "post z różowym balejażem" i po dodaniu nowych klientów do listy, upewnij się, że wybrałeś właściwe źródło. Po miesiącu, sprawdź statystyki Versum, aby zobaczyć, które źródło przyniosło Ci najwięcej klientów i jakie hashtagi zostały użyte w tym celu!
Specyfika biznesu
Niezależnie od tego, czy szukasz hashtagów dla fryzjerów, hashtagów dla salonów pielęgnacji paznokci, czy jakiegokolwiek innego biznesu, ta sama koncepcja ma zastosowanie. Instagram pokazuje liczbę razy określony hashtag został użyty, a ty decydujesz, czy to będzie pracować dla Ciebie, czy nie. W niektórych przypadkach, piękno, paznokcie i salon fryzjerski hashtagi mogą być synonimami, na przykład: #beautybusiness #salonowner lub #salonlife są bardzo szerokie, więc upewnij się, że są bardziej szczegółowe! Nie chcesz przecież, aby potencjalni klienci myśleli, że Twój salon paznokci specjalizuje się w makijażu permanentnym, jeśli tak nie jest!
Oto kolejny pomysł - użyj hashtagów, których używają Twoje klientki! Nie zaszkodzi zajrzeć na stronę klienta w mediach społecznościowych. Sprawdź hashtagi, których używają do swoich zdjęć, aby dać Ci wyobrażenie o tym, czego używają i zastosuj je w swoich postach. Używanie zbyt skomplikowanych haseł, takich jak #TCApeel #ThalgoMarineSiliciumTreatment lub #ActivPureVitCTreatment pozwoli dotrzeć do innych specjalistów od urody, ale nie do Twoich potencjalnych klientów.
Zachowaj limit
Zawsze pamiętaj, że garść dobrze dobranych hashtagów lepiej dotrze do Twoich potencjalnych klientów niż ogromna ilość tych słabej jakości. Chociaż masz limit trzydziestu na Instagramie, powinieneś unikać spamowania nimi swojego postu, ponieważ sprawia to, że wygląda on na nadęty i desperacko potrzebuje polubień! Wraz z wybranymi hashtagami, dodaj również dobrze opracowany opis. Upewnij się, że zawiera on informacje na temat zdjęcia - czy jest to post z ulotką wydarzenia w Twoim salonie? Zdjęcie jednego z Twoich zabiegów lub podłogi salonu?
Jeśli używane prawidłowo, hashtagi salonu fryzjerskiego i kosmetycznego są korzystnym narzędziem, bez którego Twoje posty w mediach społecznościowych nie powinny się obyć! Używaj ich oszczędnie i upewnij się, że są one związane z postem i biznesu, ponieważ mogą one zaszkodzić, jeśli nie jest to zrobione poprawnie! Na domiar złego, śledź, które posty i hashtagi naprawdę docierają do Twojej grupy odbiorców dzięki oprogramowaniu Versum hair & beauty salon software! Zacznij zarządzać klientami z łatwością - zarejestruj swoje darmowe konto już dziś!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 3 Średnia: 5/5]Spis treści
- Co mamy na myśli?
- Błędy w hasztagach, których należy unikać
- Właściwy sposób na hashtag
- Specyfika biznesu
- Zachowaj limit