Jako właściciel salonu kosmetycznego, jesteś zarówno artystą, jak i osobą biznesu. Jako artysta, upewnij się, że usługi, które świadczysz są zawsze najwyższej jakości - i jako osoba biznesu, upewnij się, że zysk z nich.
Prawdopodobnie jesteś tak zajęty, jak to tylko możliwe, aby zarządzać swoim salonem i nie masz czasu na dodatkowe działania, które pomogą zwiększyć przychody. Czy istnieją jakieś sposoby, aby zarobić więcej pieniędzy - w krótszym czasie? Cóż, trafiłeś we właściwe miejsce, ponieważ wiemy, że istnieją - i z przyjemnością się nimi z Tobą podzielimy!
Opanuj sztukę sprzedaży krzyżowej
Sprzedaż krzyżowa jest definiowana jako technika sprzedaży, w której sprytnie przekonujesz klienta do zakupu czegoś więcej niż tylko produktu lub usługi, po którą pierwotnie przyszedł.
Na przykład: wykonujesz klientowi doskonały manicure. W trakcie tego procesu wspominasz o tym, jak wspaniale jest przygotować paznokcie do takiego zabiegu używając dobrej odżywki do paznokci i jak manicure będzie trwał o wiele dłużej, jeśli zostanie wykonany na dobrze odżywionych paznokciach. Kiedy klient płaci za zabieg, recepcjonistka zdawkowo pyta klienta czy chciałby wypróbować nową linię odżywek do paznokci, która właśnie pojawiła się w salonie. Mając w pamięci Twoje słowa, klientka postanawia spróbować.
Albo inny przykład: farbujesz włosy klientki, nadając im wymarzony blond. W trakcie zabiegu klientka pyta Cię, jak utrzymać ten piękny kolor. Udzielasz wyczerpujących wskazówek, wyjaśniając, jak ważne jest nawilżanie i ochrona przed słońcem i upałem, ponieważ zmiana odcienia włosów jest zawsze uciążliwym procesem. Jesteś kompetentna i pouczająca, zadajesz wiele pytań na temat aktualnej pielęgnacji włosów i ogólnie wydajesz się naprawdę zaangażowana w proces. Wspominasz również, jak ważne jest, aby od czasu do czasu umyć blond włosy fioletowym szamponem, który utrzyma ich chłodny odcień. Wyjaśniasz teorię koloru, jak fiolet neutralizuje żółte odcienie i jak ważne jest, aby znaleźć dobry fioletowy szampon, który nie wysuszy Twoich już przetworzonych włosów lub da Ci zbyt dużo pigmentu, powodując fioletowe podteksty.
W tym momencie Twoja świeżo upieczona blondynka może już sama poprosić Cię o polecenie produktu. Możesz pokazać jej specjalny szampon, odżywkę i głęboko odżywiającą maskę dla blondynek. Bardzo możliwe, że kupi co najmniej dwa z nich, ponieważ będzie chciała zachować swój wymarzony kolor - i czuć się jak blondynka przez cały czas (tak, to też jest technika marketingowa). A fioletowy toner? Bardziej prawdopodobne jest, że kupią go u Ciebie, w końcu jesteś specjalistką, nie ryzykowałyby zakupu tak specyficznego produktu w domu towarowym. Wszystko dla złotych loków, mam rację? Wydali już niemałą fortunę, aby podnieść swoje włosy, nierozsądnie byłoby je zmarnować przez brak odpowiedniej pielęgnacji.
W sztuce cross-sellingu bardzo ważne jest, aby każdego klienta traktować osobiście. Są tacy, którzy chętnie wezmą Twoje rekomendacje, traktując je jako część usługi, ale są też tacy, którzy nie chcą wydać ani grosza więcej niż to konieczne. Ci mogą się obrazić, gdy zaoferuje się im produkt detaliczny. Musisz uważnie obserwować zachowania swoich klientów, a nawet robić notatki, aby zapamiętać tak szczegółowe dane.
Rada: Zadbaj o środowisko i swoje dobre samopoczucie i nie trać czasu na zapisywanie informacji na karteczkach samoprzylepnych. Zainwestuj w solidny notatnik lub jeszcze lepiej - zaopatrz się w narzędzie do zarządzania salonem, takie jak Versum, które pozwala na dodawanie notatek do profili klientów.
Zainwestuj w rezerwację online
Czy Twoja recepcjonistka jest zawalona pracą? Czy telefon dzwoni bez przerwy, podczas gdy ona nie może nawet odetchnąć? A może nie masz recepcjonistki i jesteś zmuszony sam odbierać telefony?
Tak czy inaczej, powinieneś rozważyć inwestycję w system rezerwacji online. Po pierwsze, odciąży to Twojego recepcjonistę (lub Ciebie), pozwalając mu skupić się na witaniu i obsłudze klientów w salonie. Po drugie, wiele osób preferuje ten sposób umawiania wizyt. Niektórzy potencjalni klienci nie biorą pod uwagę salonu, jeśli nie ma on opcji rezerwacji online. Rozsądnie byłoby poszukać narzędzia z możliwością rezerwacji online - bez Twojego zaangażowania, a nawet po godzinach pracy. Niektóre bardziej zaawansowane programy dla salonów oferują taką opcję - Versum jest jednym z nich. Jest to inwestycja, która pozwoli Ci zaoszczędzić sporo pieniędzy w dłuższej perspektywie.
Zaangażuj się w marketing online
Czy Twój salon posiada konta na portalach społecznościowych, takich jak Facebook czy Instagram? Jeśli nie, rozważ ich założenie, przynajmniej na jednej z tych platform. Dla młodszych pokoleń, firmy bez kont w mediach społecznościowych są wątpliwe - są oni przyzwyczajeni do tego, że mogą zobaczyć zdjęcia, ceny i interakcje online każdej firmy, którą chcą. Bycie obecnym na World Wide Web jest koniecznością.
Nie musisz spędzać połowy dnia na wysyłaniu postów online. Przedkładaj jakość nad ilość, znajdź swoje unikalne podejście i częstotliwość. Znajdź również swój styl wypowiedzi - i bądź w nim konsekwentny. Dopasuj ton swoich postów do stylu salonu i bądź autentyczny - to zbuduje zaufanie i pomoże Twoim odbiorcom identyfikować się z salonem.
Twoje konta w mediach społecznościowych będą doskonałym miejscem do informowania obecnych i potencjalnych klientów o aktualnych wyprzedażach, nowych zabiegach, wydarzeniach, itd. Zachęcamy do zamieszczania zdjęć swoich najlepszych prac, selfies klientów (oczywiście za ich zgodą), sezonowego wystroju salonu - oraz nowych, krzykliwych produktów detalicznych. Porozmawiajmy o tym przez chwilę.
Pokaż swoją sprzedaż detaliczną w mediach społecznościowych
Oferujesz tylko najlepsze produkty, w które naprawdę wierzysz. Mają one najlepsze składniki, udowodnione korzyści i stosujesz je z powodzeniem od lat. Wiesz, dlaczego są one najlepsze. Ale co z Twoimi klientami?
Zrobienie dobrze wyglądającego zdjęcia jednego z Twoich produktów detalicznych (lub konkretnej linii, na przykład szamponu, odżywki i maski jednego rodzaju) i dodanie go w mediach społecznościowych wraz z optymistycznym opisem jego zalet i specjalnych składników jest doskonałym pomysłem. W ten sposób Twoi klienci mogą chcieć kupić produkty detaliczne jeszcze zanim przyjdą do Twojego salonu! Żywe, informacyjne wyjaśnienia dotyczące Twoich produktów mogą zaintrygować klientów i sprawić, że od razu będą chcieli wypróbować Twoje produkty. Ponadto, pokazuje to Twoją wiedzę i doświadczenie oraz to, że nie tylko sprzedajesz produkt, ale także wierzysz w jego formułę.
Deleguj swoje obowiązki
Czy chciałbyś czasem sklonować samego siebie, aby móc zająć się wszystkimi aspektami prowadzenia salonu? Albo przynajmniej mieć osobistego asystenta, na którym można polegać bez względu na wszystko? Może nie jest możliwe, aby zduplikować siebie, ale jest opcja, aby mieć takiego pomocnika - w formie oprogramowania do salonu kosmetycznego. Na rynku jest ich wiele, jednak tylko nieliczne mogą zapewnić Ci tak wiele funkcjonalności jak Versum. Zarządzanie pracownikami, kontrola stanów magazynowych, rezerwacje online, kampanie marketingowe, raporty i statystyki - a to jeszcze nie koniec. Z takim asystentem, możesz łatwo delegować część swoich zadań na swojego małego cyfrowego pomocnika.
Bądź pewny swojej sprzedaży detalicznej i dowiedz się, jak promować ją w najbardziej atrakcyjny sposób. Zostaw swój ślad w świecie mediów społecznościowych i rozpocznij relacje z klientami tam. Wreszcie, nie komplikuj zbytnio swojego życia i wykorzystaj to, co daje Ci nowoczesna technologia. Rezerwacja online, oprogramowanie do zarządzania - te narzędzia są tutaj, aby Ci pomóc. Upewnij się, że wybierasz to, co najlepsze i dlatego wypróbuj Versum!
Wypróbuj Versum za darmo
[Total: 1 Średnia: 5/5]
Spis treści
- Opanuj sztukę sprzedaży krzyżowej
- Zainwestuj w rezerwację online
- Zaangażuj się w marketing online
- Pokaż swoją sprzedaż detaliczną w mediach społecznościowych
- Deleguj swoje obowiązki