img

Sugerowane cenniki Salonu Urody

Nasz guru zarządzania salonem piękności Liz McKeon dzieli się swoimi przemyśleniami na temat sugerowanych cenników salonów piękności.

Ustalanie cen usług w Twoim salonie lub spa musi być oparte na szerokiej, przemyślanej podstawie. Wymaga to podstawowego zrozumienia zarówno Twoich celów finansowych jak i biznesowych. Cena jest jednym z czterech głównych elementów mieszanki marketingowej. Właściwa cena powinna spełniać wymagania kupującego i sprzedającego. Jeśli trafisz w właściwą cenę, Twoi klienci będą zadowoleni, Twoje zyski będą wyższe, a Twój wynik finansowy będzie zdrowy.

Jednakże, ustalenie właściwej ceny jest jedną z najtrudniejszych decyzji do podjęcia przy zakładaniu firmy lub wprowadzaniu nowej usługi. Wielu właścicieli salonów popełnia błąd zakładając wadliwą strukturę cenową. W wyniku tego bardzo ciężko pracują na tak niewiele.

"Zdobądź zaufanie opinii publicznej, a nie będziesz miał trudności z uzyskaniem ich patronatu... Pamiętaj zawsze, że wspomnienie o jakości pozostaje długo po tym, jak cena zostanie zapomniana" H George Selfridge, Retailer

7 Wskazówki dotyczące ustawiania cen:

1. Utrzymaj swoje ceny na realnym poziomie

Realistyczna cena jest ceną, którą ustalasz po uwzględnieniu różnych czynników:

  • Kierunek działalności Twojej firmy Twoja struktura kosztów i wydatków Twoje zasoby i cele finansowe

Unikaj ustalania cen na podstawie "tego, co nalicza każdy inny salon". To, co jest właściwe dla Twojej konkurencji, może nie być właściwe dla Twojego salonu. W końcu ich cele i strategie mogą różnić się od Twoich. Zbadaj swoją konkurencję i sprawdź, jakie są jej ceny, ale nie kopiuj ich struktury cenowej tylko po to, aby naliczać to, co naliczają wszyscy inni. Ustalaj ceny w oparciu o swoją własną sytuację.

2. Pokryjcie wszystkie koszty

Cena każdej usługi powinna pokrywać związane z nią koszty, jej wkład w koszty ogólne i zysk. Skuteczna strategia to taka, która po pokryciu wszystkich kosztów daje najwięcej funtów. Uważaj, aby nie ustalać zbyt niskich cen, choć może to przyciągać duży wolumen sprzedaży, możesz nie osiągać wystarczających dochodów, aby pokryć koszty sprzedaży usługi. Jeśli ustalisz swoje ceny zbyt wysoko, Twój wolumen sprzedaży może być tak niski, że nie będziesz w stanie pokryć kosztów operacyjnych.

3. Sprawdź swoje ceny pod kątem inflacji

Twoje ceny muszą nadążać za inflacją. Inflacja zwiększa koszty prowadzenia działalności gospodarczej, wraz ze wzrostem cen materiałów, kosztów ogólnych i innych kosztów. Jeśli utrzymasz swoje ceny pomimo rosnącej inflacji, obniżysz swoją marżę zysku. Pozwól swojej firmie podnosić ceny co najmniej raz w roku, ale daj swoim klientom wystarczające ostrzeżenie o wzroście cen. Kiedy już ustalisz swoje ceny, pamiętaj o stałym monitorowaniu kosztów operacyjnych, aby ubezpieczyć zysk.

4. Uwzględnij wartość swojego czasu w ustalaniu cen.

Unikaj popełniania błędu, jakim jest nie uwzględnianie wynagrodzenia dla siebie - Twój czas jest cenny i musisz go uwzględniać przy obliczaniu cen.

5. Klienci nie zawsze szukają najniższej ceny

Cena nie zawsze jest głównym przedmiotem zainteresowania klientów. Jest wielu klientów, którzy nie mają nic przeciwko płaceniu wyższych cen, szczególnie jeśli wiedzą, że kupują ekskluzywność lub Twój salon znajduje się w wysokiej klasy lub dogodnej lokalizacji. Wielu klientów jest skłonnych płacić wyższe ceny za wysoką jakość obsługi, szybką dostawę, pomocną i przyjazną obsługę klienta, doskonałą wiedzę o produkcie i porady.

6. Cena niska, ale inteligentna

Wspólną strategią cenową dla właścicieli małych salonów, w szczególności nowych podmiotów w sektorze, jest niska cena tylko po to, aby uzyskać pracę. Niskie ceny mają na celu penetrację rynku i uzyskanie jak największej ilości powtórzeń biznesowych.

Należy jednak mieć świadomość, że niskie ceny mogą mieć negatywny wpływ na Twoją działalność. Po pierwsze, niska cena może oznaczać niską jakość usług. Po drugie, może być trudno podnieść ceny później, gdy klienci przyzwyczają się do Twoich niskich cen. Po trzecie, Twoja firma rozpoczynająca działalność musi jeszcze rozwinąć ekonomię skali, która utrudnia konkurencję cenową.

7. Ostrożnie korzystaj z rabatów

Oferowanie rabatów to dobra strategia zachęcania do powtarzania sprzedaży, sprzedaży pakietowej i wcześniejszych płatności od klientów. Możesz wykorzystać rabaty, aby stymulować popyt na swoje produkty i usługi w czasie przestojów. Rabaty są świetnym sposobem na pozbycie się zapasów, które stały się przestarzałe. Upewnij się tylko, że nie dajesz złego sygnału lub nie sprawiasz wrażenia, że Twoja firma jest w trudnej sytuacji.

Ustalanie cen jest ważne z kilku powodów - decyduje o marży zysku Twojego salonu, a w końcu o Twojej własnej pensji!

Uważasz, że jest to przydatne? Kliknij tutaj, aby uzyskać więcej wskazówek dotyczących zarządzania salonem.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również