img

10 porad przy wyborze nazwy salonu

Prawdopodobnie najbardziej ekscytującą rzeczą przy zakładaniu firmy jest wybór nazwy salonu! To jedyne zadanie, na które wszyscy nie mogą się doczekać, a może nawet coś, o czym zawsze rozmawialiście z przyjaciółmi i rodziną, "Jeśli kiedykolwiek będę miał swój własny biznes, to będę go nazywał..."

Posiadanie własnego salonu jest wspaniałym osiągnięciem, a nazwa, którą wybierzesz, będzie z Tobą przez bardzo długi czas - co więc musisz wziąć pod uwagę, nadając nazwę swojej firmie?

1. Twój wizerunek salonu

Nazwa Twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego musi wyczarować wizerunek natury Twojej firmy w umyśle klienta. Jeśli nazywasz się na przykład Eden, to oczekuję ostatecznego raju dla relaksu i spokoju w środowisku spa. Gdybyś nazywał się Pamper Time, spodziewałbym się prawdziwie rozpieszczającego doświadczenia urody w bardziej domowym salonie... Widzisz o co chodzi? Nazwy i słowa wyczarowują obrazy w umysłach klientów zanim przejdą przez drzwi lub nawet Cię poznają. Imię może zachęcić klienta do wypróbowania Ciebie, ale może również zniechęcić go do tego, że nigdy Cię nie spotkał.

2. Konkurs

Jak nazywają się inne salony w pobliżu? Nie chcesz nazywać swojego biznesu czymś podobnym do innego salonu w Twojej okolicy i powodować zamieszania. Posunąłbym się również do zaproponowania Google'a, aby sprawdzić, czy ktoś w Twoim hrabstwie ma taką samą nazwę.

3. Znaki towarowe

Kontynuując od ostatniego punktu, niezależnie od tego, jaka nazwa zostanie wybrana, wystarczy sprawdzić w Urzędzie Własności Intelektualnej (IPO), czy nazwa ta nie jest już znakiem towarowym w branży, w której pracujesz, lub czy nie ma jeszcze znaku towarowego. Nie chcesz iść na koszt znaku towarowego, cenników, stron internetowych itp., by przekonać się, że nie możesz go używać i stoczyć przed tobą batalię prawną!

Prowadzę warsztaty "Starting In Business" i o ile wiem, że nazwanie twojego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego jest najbardziej zabawne, zawsze mówię ludziom, aby powstrzymywali się od działania na wybranej nazwie salonu aż do naszej sesji - miałam uczennicę, która zignorowała moje rady, wydała ponad 1000 funtów na literaturę i tak dalej z jej nazwiskiem i stwierdziła, że nie może używać żadnej z nich, ponieważ nazwa była znakiem towarowym. Proszę, nie popełnij tego samego kosztownego błędu! Proszę poświęcić kilka chwil na sprawdzenie. Podobnie, jeśli wymyślisz fantastyczną nazwę i nie jest to nazwa handlowa, zdobądź ją sam, tak aby nikt inny nie mógł jej używać!

4. Bądź wyjątkowy.

Jedną z moich prac w branży była praca na stanowisku Account Executive w firmie zajmującej się pielęgnacją skóry i w tej roli miałam do dyspozycji ogromny obszar składający się z setek i setek salonów - tak wiele z nich miało taką samą lub bardzo podobną nazwę, że straciłam rachubę, jak wiele 'Beauty Box', 'Beauty By...' i 'Cloud 9' nazwano salonami, z którymi się zetknęłam. Nie, że nie ma nic złego w tych nazwach, ale są ich miliony i nie są one zbyt pomysłowe. Jak już mówiłem w moim drugim punkcie, sprawdź nazwy innych salonów dla całego hrabstwa, aby nigdy nie było żadnego zamieszania co do tego, kim jesteś!

5. Niech to będzie interesujące

Jakąkolwiek nazwę salonu wybierzesz, chcesz, aby był on interesujący, ale nie trudny i nie mylący. Nazwy z mieszanką liter i cyfr mogą być właśnie takie. Takie rzeczy jak NVIGR8 i REJUVEN8 przyciągają uwagę klientów, nie popełniają błędów, ale nie z właściwych powodów! Możesz spróbować być zbyt sprytny i to może działać na Twoją niekorzyść - prostota jest często najlepsza.

6. Lokalizacja

Możesz nazwać swoją firmę imieniem "Petersfield Pamper Palace" lub nawet swoim konkretnym adresem, "52 Broad Street". To jest w porządku, o ile nigdy nie planujesz przeprowadzki!

7. Twoje imię i nazwisko

Możesz też nazwać swój salon swoim imieniem, co jest bardziej efektywne, jeśli pracujesz (i zawsze będziesz) sam.

8. Specyfika handlu

Dobrze jest nazywać siebie Paznokciem Aniołem Paznokcia, jeśli paznokcie są wszystkim, co robisz i kiedykolwiek będziesz robić. W rzeczywistości, mówiąc konkretnie o tym co robisz jest dobrą rzeczą, ponieważ klient wie dokładnie co robisz i nie może być żadnych pomyłek - robi to co mówi na puszce, że tak powiem.

Miałam kiedyś studentkę, która przyszła do mnie, aby nauczyć się woskowania i wymyśliła wielką nazwę The Wax Worx dla swojej firmy. W tym czasie powiedziałam jej, co jeśli kiedykolwiek zaczniesz robić inne rzeczy, i nisko, a oto około roku później zrobiła to, a potem musiała zmienić nazwę swojej firmy.

Jest to kosztowny błąd, ponieważ do tego momentu nie tylko zainwestowałeś pieniądze w cenniki, wizytówki, strony internetowe itp., ale także spędziłeś cały rok na ustaleniu siebie i swojego nazwiska, aby tylko iść i zmienić je i zmylić klienta co do tego, kim jesteś i czy jesteś tą samą osobą - niektórzy klienci mogą myśleć, że wypadłeś z biznesu!

9. Logo

Jeśli zamierzasz mieć logo, czy Twoja nazwa firmy będzie łatwo powielana i prezentowana w logo?

10. Co o tym sądzisz?

I w końcu musisz pokochać nazwę salonu. To przedstawienie Ciebie, Twoich standardów, Twojej pracy, Twojego wizerunku i Twojego zawodu! Będziesz miał tę nazwę przez długi czas, więc poświęć trochę czasu, aby dać mu naprawdę uważny... i cieszyć się nim, posiadanie firmy będzie ciężka praca, ale także najlepsza zabawa!

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również