Rezerwacje online szturmem zdobyły branżę usługową. Przed laty wszystkie wizyty umawiane były wyłącznie osobiście lub telefonicznie - dziś rezerwacja online jest standardem, którego muszą przestrzegać salony i gabinety spa. Na szczęście jest to duże ułatwienie zarówno dla klientów, jak i właścicieli firm. Co więcej, masz dostęp do wielu zaawansowanych rozwiązań, które przenoszą tę koncepcję na wyższy poziom. Jednak na rezerwacji online nie powinno się kończyć. Versum, oprogramowanie dla salonów, idzie o krok dalej - udostępnia funkcje, które nie tylko ułatwiają rezerwację wizyt, ale pomagają usprawnić wszystkie procesy związane z prowadzeniem i zarządzaniem salon em. Nie możemy zagwarantować, że wszystkie funkcjonalności, które przedstawimy w tym artykule są dostępne w innych systemach - jeśli chcesz w pełni wykorzystać możliwości tego przewodnika, wypróbuj Versum za darmo (bez ukrytych kosztów, bez karty kredytowej).
Wypróbuj Versum za darmo
A teraz przejdźmy od razu do rzeczy. Możesz pożegnać się z tymi 6 powszechnymi problemami z salonami dzięki odpowiedniej rezerwacji online - czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak!
Problem 1: Nieporozumienia
Jednym z najbardziej typowych problemów, z jakimi borykają się salony SPA są nieporozumienia związane z danymi klientów (imię, nazwisko, numer telefonu) oraz szczegółami umówionej wizyty (godzina, data, rodzaj usługi). Podczas rozmowy telefonicznej wiele rzeczy może pójść nie tak - jakość połączenia może być słaba, klient może mówić niewyraźnie, może powiedzieć coś, czego nie chciał, nie zauważając błędu... Jeśli zapiszesz jego imię i nazwisko niepoprawnie, sytuacja może stać się dość niezręczna, a jakość obsługi klienta może się obniżyć. Jeśli nieprawidłowo zapiszesz rodzaj usługi, Twój kalendarz może stać się nieuporządkowany. Jeśli źle wpiszesz datę lub godzinę, konsekwencje będą znacznie poważniejsze - w niektórych przypadkach nie ma już ratunku po takiej sytuacji, a klient nigdy nie wróci do Twojej firmy. Najgorsze jest to, że nawet jeśli nie ma winy po Twojej stronie, nie masz dowodów na to, że to klient popełnił błąd w sformułowaniu swojej prośby.
Klienci, którzy dokonują rezerwacji online, mają wszystkie niezbędne informacje przed sobą i dlatego są o wiele, wiele mniej prawdopodobne, aby popeł nić błąd przy wyborze daty (nie wspominając - zapisując swoje nazwisko lub numer telefonu). Wybierają pożądaną usługę z listy, a Ty możesz zamieścić jej opis na stronie rezerwacyjnej, zabezpieczając się przed błędnymi wyobrażeniami klientów. Co więcej, dostają oni potwierdzenie rezerwacji ze wszystkimi szczegółami, a następnie przypomnienie przed wizytą, więc ryzyko niezauważenia błędu z ich strony jest bliskie zeru. Wreszcie, ponieważ cały proces jest zarządzany przez system, masz dowód, że ewentualny błąd nie był Twoją winą. Ogólnie rzecz biorąc, proces komunikacji jest znacznie bardziej efektywny i niezawodny.
Problem 2: Podwójne rezerwacje
Podwójne rezerwacje wynikają również z nieporozumień, ale są jeszcze bardziej katastrofalne w skutkach. Jeśli zarezerwujesz miejsce dla dwóch różnych klientów w tym samym czasie, Twoja reputacja może poważnie ucierpieć. Zmuszony do odmowy obsługi jednego z klientów, w najlepszym przypadku stracisz jego zaufanie - w najgorszym stracisz klienta. Nawet w oczach klienta, który będzie leczony, będziesz wydawał się zdezorganizowany i niewiarygodny. Nic dziwnego, że myśl o podwójnych rezerwacjach nie daje właścicielom salonów spać w nocy - błąd łatwo popełnić, a konsekwencje są poważne.
Z systemem rezerwacji online Versum, po prostu nie ma możliwości, aby doszło do podwójnej rezerwacji. System przetwarza rezerwacje w czasie rzeczywistym, więc slot staje się niedostępny w momencie, gdy ktoś dokona rezerwacji. Nawet jeśli dodasz spotkanie ręcznie, nie ma możliwości, aby rezerwacje nałożyły się na siebie - oprogramowanie dba o to.
Problem 3: Niedoszli klienci (i inni trudni klienci)
Nieodebrane spotkanie lub odwołanie w ostatniej chwili może zdarzyć się każdemu - wybaczasz swoim klientom za pierwszym razem, mimo że przynosi Ci to spore straty. Jednak notoryczne niestawiennictwo to zupełnie inna historia.
Na szczęście, rezerwacja online w Versum pozwala Ci ograniczyć możliwość rezerwowania przez kogoś czasu. Możesz zastosować podobną metodę do różnych typów przestępców, ograniczając ich czasowo lub na stałe.
Problem 4: Brak recepcjonistki
Nie wszystkie firmy fryzjerskie i kosmetyczne zatrudniają recepcjonistę - w wielu przypadkach to właściciel salonu jest odpowiedzialny za przyjmowanie wizyt. Nie jest to, delikatnie mówiąc, najbardziej komfortowa sytuacja - jako właściciel firmy masz sto i jedną rzecz na głowie, a ciągle dzwoniący telefon na pewno nie pomaga. Ponadto, bądźmy szczerzy - bycie zmęczonym, zestresowanym i zawsze w pośpiechu nie sprawi, że będziesz najbardziej przyjaznym recepcjonistą. Jesteś również podatny na popełnianie błędów.
Dzięki rezerwacji online zyskujesz wirtualnego recepcjonistę, dostępnego dla Twoich klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Nie potrzebujesz dodatkowego pracownika - możesz skupić się na swoich najważniejszych zadaniach, podczas gdy wszystkie rezerwacje są automatycznie przenoszone do terminarza.
Problem 5: Brak strony internetowej
Prowadzisz fan page salonu na Facebooku (być może także na Instagramie), gdzie dzielisz się pięknymi przemianami klientów, najnowszymi wiadomościami o Twojej działalności, sezonowymi promocjami i najnowszymi produktami detalicznymi. Niestety, nie masz jeszcze oficjalnej strony internetowej, na której mogłabyś udostępnić swoje pełne menu, a te nie są tanie. Fanpage w mediach społecznościowych są świetne jako Twoje portfolio online, ale byłoby naprawdę wygodne dla Twoich klientów, aby mogli dowiedzieć się, jaki zakres usług świadczysz, jak również jakie są ich ceny i czas trwania.
Kiedy używasz funkcji rezerwacji online w Versum, automatycznie otrzymujesz swoją własną, spersonalizowaną stronę internetową. Jest ona łatwa w obsłudze dla Ciebie i bardzo wygodna dla Twoich klientów. Elegancka mikrostrona będzie doskonale uzupełniać Twoje strony w mediach społecznościowych.
Problem 6: Telefony w późnych godzinach nocnych
Jedną z najbardziej irytujących rzeczy jest to, że klienci zaczynają traktować Twój numer telefonu jako infolinię do umawiania się na wizytę w ostatniej chwili i piszą do Ciebie SMS-y o dowolnej porze. Ktoś dzwoni do Ciebie w panice w niedzielę rano, bo spieprzył swój nowy kolor mody z tanim szamponem. Ktoś jest bardzo wytrwały, aby zarezerwować spotkanie, podczas gdy ty spędzasz swój wolny dzień na spotkaniu rodzinnym. Ktoś wciąż wysyła ci SMS-y w środku nocy z bardzo szczegółową historią o tym, jak ich DIY przypadkowo zamienił ich fryzurę w mullet i potrzebują poprawki asap ... znasz wiertło.
Ogólnie rzecz biorąc, najlepiej jest nigdy nie dzielić się swoim osobistym numerem z klientami i odbierać służbowy tylko w godzinach pracy, wyciszając go, gdy jesteś poza domem. Z drugiej strony - musisz pamiętać, że Twoje godziny pracy mogą być zupełnie inne niż ich. Niektórzy pracują w nocy i są najbardziej aktywni wieczorami lub wczesnym rankiem. Mogą się zniechęcić, gdy napotkają problem, by choćby skontaktować się z Twoją firmą. Każdy z nas ma inny styl życia, dlatego tak ważne jest, aby klienci mogli zarezerwować wizytę wtedy, kiedy jest to dla nich najwygodniejsze. Rezerwacja online pozwala na osiągnięcie obu tych celów.
Rezerwacja online jest obecnie tak popularna, że nie jest to już kwestia znalezienia narzędzia, ale raczej znalezienia tego, które oferuje najlepsze funkcjonalności. Versum daje Ci funkcję rezerwacji online, która jest doskonale zsynchronizowana z resztą systemu (w szczególności z książką wizyt, kartoteką klientów i przypomnieniami o wizytach) i zapewnia kilka dodatkowych udogodnień. Błyskawiczna rezerwacja wizyt, darmowa i spersonalizowana mikrostrona online, powiadomienia o nowych rezerwacjach, integracja z Google Analytics, możliwość rezerwacji przez Facebook... jeśli chcesz umożliwić swoim klientom rezerwację online - postaw na najlepsze!
[Razem: 4 Średnia: 4,3/5]Spis treści.
- Problem 1: Nieporozumienia
- Problem 2: Podwójne rezerwacje
- Problem 3: Niedoszli klienci (i inni trudni klienci)
- Problem 4: Brak recepcjonisty
- Problem 5: Brak strony internetowej
- Problem 6: Telefony w późnych godzinach nocnych