img

Jak radzisz sobie z niestawieniem się na wizytę?

Czy wiesz, że szacunkowo 1,2 miliona funtów jest tracone przez branżę fryzjerską każdego roku z powodu niestawienia się na wizytę?

Tak, niestawienie się na wizytę jest nie tylko niewygodne i frustrujące, ale może również kosztować Twój biznes pieniądze.

Niestety, są one również dość powszechnym zjawiskiem w prawie każdym salonie!

Jest jednak kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby uchronić swój biznes przed finansowymi skutkami niestawienia się na wizytę, a także aby ograniczyć je do minimum.

View this post on Instagram A post shared by Salons Direct (@salonsdirect)

Ile kosztują Twój salon niestawienia się na wizytę?

Pomyśl o średniej wartości umówionej wizyty. Może to być od 35 funtów za strzyżenie i wykończenie do ponad 100 funtów za usługę koloryzacji.

Jeśli masz nawet tylko dwie nieobecności w tygodniu, możesz stracić do 800 funtów wartości biznesu.

W ciągu roku, może to równać się prawie 10.000 funtów wartości nieodebranych spotkań - znaczna kwota pieniędzy do stracenia.

Powiązane: Co zrobić, gdy masz niewypełnione terminy?

Czy fryzjerzy mogą pobierać opłaty za nieodebrane wizyty?

Co zatem mówi brytyjskie prawo na temat nieodebranych wizyt?

Nie wolno nakładać nieuczciwych kar na klientów, którzy nie pojawiają się na umówionych spotkaniach z fryzjerem lub kosmetyczką. Nie możesz też zmuszać ich do płacenia za usługę, której nie wykonali.

Musisz również przejść cienką granicę pomiędzy ochroną swojej firmy, a tym, aby nie odstraszyć klientów na dobre. Jeśli klient czuje się ukąszony za brak spotkania, prawdopodobnie opowie swoim znajomym o złym doświadczeniu, które ich spotkało.

Postaraj się utrzymać swoich klientów po swojej stronie, szczególnie jeśli jest to pierwszy raz, kiedy nie dotarli na umówione spotkanie. Upewnij się, że wiedzą o wszelkich zasadach anulowania, które masz, zanim dokonają rezerwacji.

I zawsze rozmawiaj z nimi, zanim zdecydujesz się wyegzekwować opłatę - mogli mieć nagły wypadek lub problem zdrowotny, który uniemożliwił im przyjście. Staraj się być rozsądny i wyrozumiały.

Czy istnieją jakieś strategie, które pomogą ograniczyć liczbę nieudanych wizyt?

Nieudane spotkania zawsze będą się zdarzać. Czasami klienci stają w obliczu okoliczności, na które nie mają wpływu. Innym razem mogą po prostu szczerze zapomnieć w szczególnie pracowitym tygodniu.

Jeśli jednak masz wrażenie, że nieudane wizyty zdarzają się w Twoim salonie zbyt regularnie, sprawdź czy stosujesz poniższe strategie...

Wysyłaj przypomnienia do swoich klientów

Standardową praktyką w Twoim salonie powinno być przypominanie klientom o zbliżającej się wizycie dzień lub dwa wcześniej.

Jest to świetny sposób, aby pomóc klientom - jeśli zapomnieli o wizycie, mogą teraz cieszyć się z nowego zabiegu na włosach! W wielu przypadkach klienci nie chcą spóźnić się na wizytę, więc pomocne przypomnienie jest często doceniane.

Jeśli z jakiegoś powodu klientka zdaje sobie sprawę, że nie będzie mogła się pojawić, daje jej to również szansę na poinformowanie Cię o tym. Z 48-24 godzinnym wyprzedzeniem, może być jeszcze możliwe, abyś znalazł kogoś innego, kto zajmie jego miejsce.

Przypomnienia pomagają również budować relacje z klientami. Przyjazny telefon grzecznościowy lub wiadomość tekstowa pokazuje im, że naprawdę cenisz ich czas, więc są bardziej prawdopodobne, aby cenić swój w zamian.

Jeśli nie masz czasu, aby porozmawiać z każdym klientem osobiście, sprawdź czy możesz ustawić automatyczne przypomnienia.

Spróbuj znaleźć wzór

Jeśli spotkania bez pokazu nadal są prawdziwym utrapieniem, nadszedł czas, aby zbadać sprawę.

Czy są pewne dni lub godziny, w których odnotowujesz najwięcej niestawiennictw? A może niektórzy styliści mają ich więcej niż inni?

Porozmawiaj ze swoimi stylistami, aby dowiedzieć się, czy są jakieś powody, dla których klienci się nie pojawiają.

Może się okazać, że Twoje klientki nie są w 100% zadowolone z usług, które otrzymują. Być może warto popracować nad poprawą informacji zwrotnej, którą otrzymują od klientów, aby pomóc Ci znaleźć przyczyny problemów.

Na naszym blogu znajduje się cały wpis na temat tego, jak uzyskać bardziej znaczące informacje zwrotne od klientów salonu, zawierający kilka dodatkowych wskazówek.

Pracuj nad relacjami i lojalnością klientów

Klienci, którzy mają silną relację ze swoimi stylistami są bardziej skłonni do poświęcania czasu Twojemu salonowi. W rzeczywistości, prawdopodobnie okaże się, że większość nieobecności nie pochodzi od Twoich ulubionych stałych klientów!

Dlatego ważne jest, abyś pracował nad nawiązaniem kontaktu z każdym klientem, który przekroczy próg Twojego salonu. Pokaż im, że ich cenisz, oferując programy lojalnościowe i nagrody. Nawet zwykłe podziękowanie może zajść daleko.

Zajrzyj na nasz blog o tym, jak budować lojalność klientów salonu, aby dowiedzieć się więcej.

Polityka anulowania wizyt w salonie - jaka powinna być?

Wreszcie, najlepszą strategią przeciwko niestawianiu się na wizyty jest posiadanie polityki anulowania wizyt w salonie.

Niektóre salony i fryzjerzy czują się trochę niezręcznie, ale nie ma się czego wstydzić. Spróbuj sformułować swoją politykę anulowania salonu tak, aby brzmiała uprzejmie, ale stanowczo i jasno.

Więc, jaki rodzaj polityki należy mieć w miejscu?

3 przykłady zasad anulowania rezerwacji...

Cokolwiek polityka anulowania jest, ważne jest, że wszyscy klienci są świadomi tego. Umieść ją na swojej stronie internetowej, stronie na Facebooku i wydrukuj kopię dla recepcji salonu.

1. Powiadomienie o rezygnacji w określonym czasie

Większość salonów ma minimalny czas, w którym oczekują powiadomienia o anulowaniu rezerwacji. Jest to zazwyczaj 24 lub 48 godzin. Jeśli klienci nie anulują w tym czasie, czasami nakładana jest opłata. Jest to zależne od Twojego uznania, ale często wynosi do 50%.

Jeśli jest to pierwszy raz, kiedy klient przegapił swoje spotkanie, lub mają dobry powód, to jest to dobry pomysł, aby pozwolić im off i po prostu przełożyć dla nich.

2. Prośba o opłatę za rezerwację

W przypadku dużych zabiegów, które zajmą kilka godzin, takich jak farbowanie włosów, niektóre salony decydują się poprosić o depozyt lub opłatę rezerwacyjną. Pomaga to nieco zabezpieczyć się przed stratami finansowymi, ponieważ niestawienie się może oznaczać utratę połowy dnia pracy.

Upewnij się, że klienci wiedzą z wyprzedzeniem, że opłata nie zostanie zwrócona, jeśli nie odwołają wizyty w wymaganym terminie. Jeśli przegapią swoje spotkanie, można trzymać ich opłatę rezerwacyjną, aby zmienić harmonogram dla nich.

3. Polityka "3 uderzeń

To pomoże Ci pozbyć się powtarzających się przestępców, którzy ciągle Cię zawodzą. Jeśli klient przegapi więcej niż trzy spotkania z rzędu, rozważ podjęcie dodatkowych środków z nimi - takich jak pytanie, czy nie mieliby nic przeciwko płaceniu za spotkanie z góry lub prosząc o depozyt.

Staraj się być przy tym delikatny. Upewnij się, że dobrze rozumiesz, dlaczego klient nie dotarł na umówione spotkanie, aby uniknąć dalszego obrażania lub denerwowania go.

Co należy zrobić, gdy klient się nie pojawi?

Jak już wspomnieliśmy, nie pojawienie się klienta nie jest całkowicie nieuniknione.

Więc co powinieneś zrobić, gdy jeden nieuchronnie się dzieje?

Przede wszystkim, zadzwoń do nich. Coś może się stało do nich, więc zawsze dobrze jest sprawdzić, czy są one w porządku.

Kiedy już z nimi porozmawiasz, zdecyduj, co najlepiej zrobić dalej. Bądź tak wyrozumiały i rozsądny, jak to tylko możliwe, ponieważ będzie to chronić reputację Twojej firmy. Jeśli jest to lojalny klient, zmień dla niego termin spotkania. Jeśli natomiast nagminnie opuszczają spotkania, być może nadszedł czas, aby poprosić o opłatę.

Jeśli Twój klient odwołuje wizytę z kilkugodzinnym wyprzedzeniem, zrób wszystko, aby wypełnić ten slot. Zareklamuj to na swoich mediach społecznościowych lub zacznij budować listę rezerwową. Są to klienci, którzy mogą przyjść w krótkim czasie, którzy mogą być wdzięczni, aby dostać się do Ciebie wcześniej niż planowano.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również