img

Wskazówki, jak pozostać zajętym nawet po Nowym Roku

Przez cały grudzień większość salonów kosmetycznych jest wypełniona po brzegi wizytami. Klienci chcą wyglądać i czuć się dobrze przed Świętami i Nowym Rokiem, podczas których spędzają dużo czasu z przyjaciółmi i rodziną. W rzeczywistości, ta pora roku jest tak pracowita, że większość salonów i spa ma w pełni zarezerwowane kalendarze wizyt nawet przed Halloween. Niewielu jednak bierze pod uwagę to, co dzieje się po Bożym Narodzeniu i Nowym Roku.

Dla wielu firm kosmetycznych styczeń jest jak zderzenie z ceglaną ścianą - następuje gwałtowny spadek liczby umówionych wizyt, ponieważ klienci zaczynają wracać do swojego codziennego życia. Z pewnością Nowy Rok był wielkim sukcesem dla Twojej firmy, ale sprawił, że poczułaś się tak, jakby po prostu przyszedł i odszedł. W rezultacie, właściciele firm wykorzystują to i decydują się zamknąć sklep i udać się na przerwę. Jednak dla tych, którzy nadal próbują przyciągnąć klientów, oto kilka pomysłów, jak robić to skutecznie.

Aktywność w mediach społecznościowych

Bardziej niż prawdopodobne jest, że potencjalni klienci, wraz z tymi stałymi, są aktywni na stronach mediów społecznościowych, a Twoja firma powinna robić to samo. Po zakończeniu noworocznej gorączki, zacznij upiększać swoje strony - dodaj zdjęcia oferowanych usług z okresu świątecznego i noworocznego oraz zachęć klientów do dzielenia się własnymi przemianami, które przeszli w Twojej firmie. Za pozwoleniem, opublikuj ich zdjęcia i upewnij się, że załadujesz je na swoją stronę rezerwacji online. W rezultacie potencjalni klienci zauważą Twoje doświadczenie i z większym prawdopodobieństwem zarezerwują zabieg.

Twoi lojalni klienci są najskuteczniejszymi promotorami marki, więc dlaczego nie mieliby rozpowszechniać informacji o Twojej firmie? Stwórz post na swoich stronach w mediach społecznościowych, zachęcający klientów do przyprowadzenia swoich znajomych do Twojego salonu lub spa. W ten sposób zarówno klient, który przychodzi po raz pierwszy, jak i ten, który przychodzi regularnie, otrzyma prezent lub dodatkowe punkty lojalnościowe przyznawane przez system Versum.

Oferta po Nowym Roku

Niemal każda branża wykorzystuje tę kampanię jako asa w rękawie - kończą się wakacje lub sezon (np. wiosenna przerwa świąteczna), a firmy tworzą oferty last minute, aby upłynnić aktywa.

W przypadku salonów kosmetycznych i SPA oferty mają zazwyczaj postać przecenionych produktów i usług, które nie sprzedały się w Nowym Roku. Firmy te szukają sposobu na upłynnienie pozostałych produktów ze swoich półek, a ponieważ nie będą one już oferowane, klienci spieszą się, aby skorzystać z oferty - ale jak dokładnie się o tym dowiedzieć?

Oto najczęściej wykorzystywane pomysły, które najlepiej nadają się dla salonów i firm spa:

  • Ulotki - Są idealne do promowania Twojej najnowszej oferty. Upewnij się, że zawierają informacje takie jak data ważności i czego klienci mogą się po niej spodziewać. Upewnij się, że zszywasz je do paragonów, aby ich nie zgubić!
  • Media społecznościowe - umieszczenie oferty na stronach takich jak Instagram, Twitter czy Facebook to świetny pomysł na zaangażowanie społeczności internetowej w Twoją kampanię. Upewnij się, że dodałeś wszystkie ważne informacje, takie jak "ważne do" i co wchodzi w skład oferty po Nowym Roku.

Posty na mediach społecznościowych nie zawsze trafiają do zamierzonej grupy odbiorców, ponieważ mogą zgubić się wśród innych postów na stronie użytkownika. Pamiętaj, aby je wyróżnić!

  • Bezpośrednie wiadomości SMS/email - Najbardziej precyzyjna forma komunikacji między klientem a salonem jest idealna do promocji oferty last minute. Dzięki systemowi Versum możesz wybrać grupę docelową dla swojej oferty i spać spokojnie wiedząc, że zniżka na usługę koloryzacji męskiego zarostu dotrze tylko do męskiej części klientów.

Zaplanuj następne wydarzenie lub promocje!

Kiedy klienci wracają do swoich codziennych zajęć, do Ciebie i Twojego personelu należy rozpoczęcie planowania kolejnych działań. To idealny moment, aby wziąć do ręki kalendarz i ocenić potencjalne nadchodzące wydarzenia, które możesz zorganizować lub zaoferować specjalne zabiegi lub produkty! Pamiętaj, aby zaplanować wydarzenia na weekend lub później w ciągu dnia, ponieważ większość klientów może być w pracy.

Wprowadzenie zniżki na usługi dla par na Walentynki, lub powitanie wiosny z imprezą Spring fling to doskonałe pomysły, które przyciągną tłumy. Nie zapomnij promować swojej oferty lub wydarzenia w mediach społecznościowych i informować klientów również za pomocą wiadomości SMS/email! Aby poznać więcej pomysłów na świąteczne wydarzenia, przeczytaj nasz artykuł na temat najlepsze dni na promocję salonu.

Wypróbuj Versum za darmo

[Razem: 4 Średnia: 5/5]

Spis treści.

  • Aktywni w mediach społecznościowych
  • Oferta po Nowym Roku
  • Zaplanuj swój następny event lub promocje!
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności możesz przeczytać tutaj.

Norbert Kostecki

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również