img

Ustalanie i zarządzanie celami w Twoim salonie

Wyznaczanie celów to bezpośredni i ukierunkowany sposób na rozwój działalności salonu. Efektywnie zaplanowane cele pozwalają zmierzyć te wszystkie ważne wyniki finansowe, jak również poziom wydajności zespołu Twoich stylistów czy terapeutów.

Zacznij od podstaw....

Zanim zaczniesz myśleć o celach do ustalenia, przyjrzyj się swoim wydatkom i wynikom finansowym jako biznesu salonowego. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę, ile wynoszą całkowite koszty prowadzenia działalności. Zanotuj wszystkie wydatki, takie jak czynsz lub kredyt hipoteczny, pensje pracowników, rachunki i akcje. Pomoże Ci to jasno zobaczyć koszty ogólne i wyznaczyć możliwy do osiągnięcia cel zysku w oparciu o to, za co przede wszystkim trzeba zapłacić.

Upewnij się, że twój zespół stylistów / terapeutów jest na pokładzie...

Ważne jest, aby poinformować personel salonu lub spa o wszelkich celach, jakie stawiasz przed salonem, ponieważ to właśnie on będzie głównym czynnikiem napędzającym osiągnięcie celów zysku. Jest to doskonała okazja do zaoferowania zachęt dla Twojego zespołu, aby dobrze sobie radził, ponieważ jeśli Twój zespół odniesie sukces, Twój salon będzie również.

Jeśli poszczególni pracownicy osiągną swoje osobiste cele, premie, promocje lub prowizje mogą być idealnym sposobem na ich nagrodzenie. To nie tylko zachęci Twój zespół do ciężkiej, kreatywnej pracy, ale także da mu motywację z biznesowego punktu widzenia.

Wyznaczanie celów w biznesie Twojego salonu...

Jako właściciel salonu, istnieje wiele celów, które można ustawić w swoim salonie. Mogą to być zarówno cele mierzalne finansowo, jak i cele oparte na informacjach zwrotnych od klientów oraz cele krótko- i długoterminowe. Istnieją jednak trzy główne cele, które można łatwo wyznaczyć i zmierzyć w ramach działalności Twojego salonu, a jeśli jesteś nowym właścicielem salonu, to są one doskonałym miejscem do rozpoczęcia.

Wyznaczanie celów dla...

Liczba klientów, których twoi styliści / terapeuci codziennie potrzebują w swoich książkach

Tak długo, jak długo klienci są z powodzeniem utrzymywani, a nowi klienci dołączają do Twoich książek, Twój salon zmierza we właściwym kierunku. Pomyśl o tym, w jaki sposób Twoja obecna baza klientów, do której chcesz dotrzeć, a także w jakich ramach czasowych chciałbyś ją osiągnąć.

Ilość produktów detalicznych, które oczekujesz, że Twój zespół będzie sprzedawał tym klientom.

Ustalenie realistycznych celów w zakresie sprzedaży detalicznej na podstawie tego, ile zapasów wymaga zmiany i jak podzielić swoje cele zysku na produkty i ludzi.

Opinie klientów...

Chociaż nie jest to cel mierzalny finansowo, bardzo ważne jest, aby zmierzyć poziom opinii klientów, które Ty, Twój salon i Twoi pracownicy otrzymaliście. Dążyć do tego, aby przeważać nad negatywną informacją zwrotną z podwójną ilością pozytywnej informacji zwrotnej. To nie tylko pomoże Ci poszerzyć obszary, nad którymi dobrze pracujesz, ale także pomoże Ci poprawić się jako salon.

Brakujące cele...

Jak w każdej branży usługowej, biznes włosów i piękna doświadcza szczytów i koryta, a czasami może być bardzo nieprzewidywalny. W takich przypadkach cele mogą nie zostać osiągnięte, co nie zawsze jest problemem, chociaż mogą pojawić się problemy, jeśli cele nie są stale realizowane.

W tym przypadku może to być kwestia skuteczności działania i konieczne jest dalsze szkolenie i kształcenie. Jak już wspomnieliśmy wcześniej, inwestowanie w odpowiednie szkolenia i edukację jest fantastyczną korzyścią zarówno dla Twoich stylistów/terapeutów, jak i dla rozwoju i rozwoju Twojego biznesu salonowego.

Jeśli zauważysz, że wielokrotnie osiągasz cele, w których jest miejsce na rozwój, zastanów się, czy nie dodać do nich dodatkowego %, gdyż pokazuje to, że Twój biznes salonowy zmierza we właściwym kierunku.

Powiązane: Zarządzanie nierentownym personelem

Chociaż wyznaczanie celów dla Twojego biznesu w salonie może wydawać się przerażające, to jednak jest to bardzo przydatny sposób na pracę nad czymś. Cele i zadania gwarantują, że Ty i Twój zespół jesteście na dobrej drodze do tego, aby biznes i marka, którą tworzą, odniosły ryczący sukces.

Justyna Grzyb

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również