img

Mobilny salon fryzjerski: oferuj swoje usługi fryzjerskie w całym mieście

  1. Strona główna
  2. Blog AgendaPro salony fryzjerskie
  3. Mobilny salon fryzjerski: oferuj swoje ...

Jeśli dobra obsługa i wygoda klientów jest dla Ciebie najważniejsza, to mobilny salon fryzjerski jest jedną z najlepszych opcji dla Twojego lokalu. Mobilny barber shop daje Ci specjalizację każdej fizycznej lokalizacji, plus korzyści wynikające z możliwości dojazdu do miejsca, w którym znajduje się Twój klient.

W tym artykule powiemy Ci, czym są mobilne salony fryzjerskie, czego potrzebujesz, aby założyć jeden z nich, krok po kroku, aby ustawić jeden oraz korzyści i wady tego typu biznesu.

Czym jest mobilny salon fryzjerski

Mobilny salon fryzjerski lub mobilny bar ber shop to rodzaj biznesu, który cieszy się coraz większą popularnością. Koncepcja opiera się na idei mobilności, elastyczności i możliwości obsługi klientów w dowolnym miejscu.

Mówiąc najprościej, mobilny salon fryzjerski to taki, który prowadzi swoją działalność wewnątrz pojazdu . To znaczy, zamiast mieć sklep wewnątrz budynku lub czegoś podobnego, salon fryzjerski ma swoją siedzibę operacyjną wewnątrz pojazdu. Generalnie wykorzystywane są duże samochody dostawcze (takie jak np. food trucki), w których wnętrze odtwarza atmosferę salonu fryzjerskiego, a dodatkowo posiada wszystkie meble i narzędzia niezbędne do prowadzenia działalności.

Istnieje również inny rodzaj mobilnego salonu fryzjerskiego , w którym fryzjer podróżuje tam, gdzie wymaga tego klient (czyli jako usługa domowa), a wewnątrz swojego osobistego pojazdu ma wszystkie potrzebne meble i narzędzia. W każdym razie, w zależności od tego, jak myślisz i wizualizujesz swój model biznesowy, będziesz musiał wybrać, jaki rodzaj pojazdu i sprzętu jest potrzebny do sprawnego oferowania swoich usług. To bardzo ważna decyzja, która będzie miała reperkusje na przyszłość Twojego biznesu, dlatego polecamy poszukać informacji o innych fryzjerach, którzy wykonują swój zawód na kołach i mogą Ci doradzić.

Co jest potrzebne do założenia mobilnego salonu fryzjerskiego?

Otwarcie mobilnego salonu fryzjerskiego to zadanie trudne, ale nie niemożliwe. Najważniejsze jest to, abyś pamiętał o poniższych wymaganiach i ruszył stamtąd.

  1. Zbadaj wymagania prawne: każdy kraj, a nawet miasto ma swoje własne wymagania prawne dotyczące otwarcia mobilnego salonu fryzjerskiego. Dlatego ważne jest, aby przed rozpoczęciem inwestycji zbadać, jakie pozwolenia są potrzebne, gdzie można je uzyskać i czy wiążą się one z dodatkowymi kosztami.

  2. Zdefiniuj, jakiego typu pojazdu potrzebujesz: W zależności od celów Twojej firmy i pieniędzy, które masz do dyspozycji, aby zainwestować, musisz określić, jaki typ mobilnego salonu fryzjerskiego chcesz zrobić. Jest to niezwykle ważne, ponieważ każdy rodzaj mobilnego salonu fryzjerskiego wiąże się z własnymi zadaniami.

  3. Zrób inwentaryzację narzędzi, które masz dostępne lub które musisz kupić: Jeśli masz już jakieś narzędzia pracy, bardzo ważne jest, aby przed rozpoczęciem inwestowania pieniędzy mieć jasną inwentaryzację. W przypadku, gdy nie posiadasz żadnych narzędzi, powinieneś jeszcze zrobić listę narzędzi do kupienia. Lista ta powinna być sporządzona z uwzględnieniem rodzaju mobilnego salonu fryzjerskiego, który już określiłeś i usług, które zamierzasz oferować.

Jeśli uwzględniłeś już wymagania, które są potrzebne do rozpoczęcia działalności mobilnego salonu fryzjerskiego, możesz przejść do etapu krok po kroku, który da Ci ogólne pojęcie o tym, co należy zrobić, aby otworzyć udany mobilny salon fryzjerski.

Krok po kroku, aby uruchomić mobilny salon fryzjerski

Te kroki dadzą ci przegląd tego, co wiąże się z mobilnym salonem fryzjerskim, a także będziesz wiedział, na jakim etapie jest twój plan:

  1. Plan: Pierwszym krokiem jest ułożenie na osi czasu wszystkich działań, które muszą być zrealizowane. Jest to podstawowy krok, który nada strukturę i kierunek każdemu działaniu. W tym miejscu należy zawrzeć szacunkową datę rozpoczęcia i zakończenia, z uwzględnieniem wszystkich działań, które należy wykonać, aby osiągnąć efekt końcowy.

  2. Przygotować pozwolenia: Po zbadaniu wymagań prawnych, których potrzebujesz do działania, musisz uzyskać jak najwięcej gotowych zezwoleń, zanim zaczniesz inwestować w pojazd.

  3. Zakup pojazdu: Będzie to największa inwestycja obok przebudowy, którą wykonasz dla swojego mobilnego salonu fryzjerskiego, jeśli dotyczy, ale jest to również krytyczny element. W tym sensie, zanim zaczniesz inwestować w narzędzia, musisz mieć pojazd, z którego będziesz korzystać (może to być na przykład samochód dostawczy). W zależności od rodzaju fryzjerstwa, które chcesz wykonywać, powinieneś wziąć pod uwagę takie rzeczy jak dostęp do wody i prądu.

  4. Upewnij się, że masz wszystkie narzędzia: W tym kroku powinieneś mieć już listę narzędzi potrzebnych do pracy, ważne jest, abyś sprawdził i potwierdził, że masz wszystkie narzędzia. W przypadku, gdy tego nie zrobisz, powinieneś dokonać zakupu tych, które są Ci potrzebne.

Zalety i wady mobilnego salonu fryzjerskiego

Przed zobowiązaniem się do planu, ważne jest, aby poznać i zrozumieć korzyści i wady mobilnego barberingu w porównaniu do tradycyjnego barberingu.

Po pierwsze, oczywistą zaletą mobilnego barberingu jest fakt, że nie jesteś przywiązany do fizycznej lokalizacji . Możesz obsługiwać klientów gdziekolwiek i kiedykolwiek chcesz, a to sprawi, że więcej osób w różnych lokalizacjach w mieście dowie się o Twojej działalności. Wadą tego typu salonów jest jednak brak spójności w jednym rejonie miasta, a to może sprawić, że klienci będą woleli chodzić do lokalnych salonów fryzjerskich.

Kolejny aspekt do rozważenia ma związek z mediami: w tradycyjnych barbershopach masz już dostęp do wody i energii elektrycznej przy płaceniu za media, natomiast w mobilnych barbershopach będziesz zależny od mediów z domów swoich klientów lub będziesz musiał zmodyfikować swój pojazd, aby móc przechowywać wodę i generować energię elektryczną.

Jeśli po przeczytaniu tego artykułu zdecydowałeś, że mobilny salon fryzjerski jest dla Ciebie, zacznij planować i dowiedz się, ile pieniędzy musisz zainwestować . Nie pozostawaj na uboczu tego rozwijającego się sektora biznesowego i zacznij oferować swoje usługi w całym mieście.

Powiązane artykuły:

  1. 5 pomysłów na wybór wyposażenia salonu fryzjerskiego
  2. Pomysły na Barber Shop: Jak rozpocząć udany biznes
  3. 20 przykładów logotypów barbershopów

Justyna Grzyb

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również