img

Przygotuj swój salon na pracowity sezon

Jeśli to czytasz, to są szanse, że czytałaś nasz poprzedni artykuł na temat jak najlepszego wykorzystania niskiego sezonu. Jak każda branża, świat fryzjerstwa i urody może być prawdziwym koszmarem, zwłaszcza gdy brakuje zarezerwowanych wizyt. Ale powiedzmy, że przebrnąłeś przez nasz poprzedni artykuł i wprowadziłeś poprawki do sposobu prowadzenia i działania swojego biznesu - co teraz? Nadszedł czas na fazę drugą - przygotowanie do nadchodzącego sezonu!

Nadejdzie on prędzej czy później, ale to, co zrobisz przed nim, będzie miało znaczący wpływ na Twój biznes w tym czasie. Zatem weź 5 minut, weź kawę i czytaj dalej!

Prognozowanie

Jeśli do Twojego miasta zbliża się anomalia pogodowa, co robisz? Przygotowujesz się odpowiednio, bazując na obliczeniach! To samo podejście powinno być zastosowane podczas przygotowań do sezonu wzmożonej aktywności w Twoim salonie. Pamiętaj jednak, że nigdy nie powinieneś przewidywać sezonu w oparciu o przeczucia i intuicję, ponieważ zbyt wczesne lub zbyt późne przygotowanie może mieć katastrofalne skutki dla Twojego biznesu. W swoim systemie Versum (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, możesz skorzystać z darmowego okresu próbnego, tutaj), możesz szybko wygenerować raporty sprzedaży z poprzednich okresów, co pozwoli Ci przewidzieć nadchodzący sezon na podstawie wcześniej zarejestrowanych danych.

Jeśli dokonałeś znaczących zmian w swoim biznesie (czy to w wystroju, czy w sposobie prowadzenia salonu), możesz doświadczyć wcześniejszego rozpoczęcia sezonu lub nawet bardziej owocnego. Jeśli wprowadziłeś te zmiany poza sezonem, porównaj dane z bieżącego miesiąca z tym samym okresem w zeszłym roku i odnotuj znaczący wzrost sprzedaży, nowych klientów lub zysków.

Spokój przed burzą

Załóżmy, że dokonałeś poważnej przebudowy salonu podczas niskiego sezonu. Stworzyłeś wielką datę ponownego otwarcia i wysłałeś zaproszenia do swoich klientów i przyjaciół poprzez swoje strony fanowskie. Teraz znalazłeś się w niezręcznej sytuacji, w której nie jesteś zbytnio zajęty, a data ponownego otwarcia zbliża się szybkimi krokami. W takiej sytuacji właściciele salonów i menedżerowie mają tendencję do paniki i ponownego zastanawiania się nad tym pracowitym sezonem. W tym czasie skoncentruj swoje wysiłki na przyciągnięciu lokalnej publiczności do swojej firmy.

Promowanie swojej firmy w jakikolwiek sposób, kształt lub formę poprzez social media post nie pomoże Ci dużo w ogóle. Spójrzmy prawdzie w oczy - że post o wielkim ponownym otwarciu salonu lub rabaty przedświąteczne nie dostanie się przez ocean postów odbiorców na ich Newsfeeds. Zamiast tego, możesz skupić się na reklamach w mediach społecznościowych, ale w większości przypadków, marketing tekstowy i emailowy powinien być Twoim priorytetem. W Versum możesz wysyłać wiadomości do wszystkich swoich klientów, przypominając im o ostatnim wydarzeniu w salonie lub promocji. W ten sposób masz wpływ na to, jak wiele osób odwiedzi Twój salon w sezonie!

Przygotowanie salonu

Odliczanie już się rozpoczęło - od początku sezonu dzieli Cię zaledwie kilka dni lub tygodni. W rzeczywistości Ty i Twój zespół już zauważyliście wzrost sprzedaży i nowych klientów. Teraz nadchodzi najtrudniejsza część - przygotowanie salonu! Skup się na tych trzech punktach, aby wyjść na prowadzenie:

  • Porozmawiaj ze swoim personelem
  • Przygotuj swoje zapasy
  • Przywiąż klientów do swojego biznesu

Porozmawiaj z pracownikami

Przed wysokim przypływem, porozmawiaj z zespołem, aby omówić nadchodzący sezon. Upewnij się, że każdy jest zaznajomiony z przydzielonymi mu zadaniami i wie za co jest odpowiedzialny. Twój kalendarz spotkań Versum również się przyda, ponieważ pozwoli Ci zaznaczyć pracowników na stronie rezerwacji online, kiedy są nieobecni, jak również pomoże rozdzielić rezerwacje równomiernie pomiędzy innych pracowników. Dodatkowo, upewnij się, że członkowie Twojego zespołu poinformowali Cię o wszelkich nieobecnościach i urlopach, co najmniej miesiąc wcześniej, aby uniknąć trudnych sytuacji.

Przygotowywanie zapasów

Jednym z najczęstszych błędów popełnianych przez właścicieli salonów jest brak zapasów produktów przed sezonem - zwłaszcza przed świętami Bożego Narodzenia. W tym czasie sklepy są zazwyczaj zamknięte, a Tobie brakuje niektórych niezbędnych produktów.

Rada: Zaleca się, abyś przed sezonem zakupił co najmniej dwa razy więcej produktów niż zwykle i upewnił się, że data ważności nie jest zbyt odległa.

Mimo, że właściciele salonów mogą mieć wrażenie, że przeinwestowanie pochłania zbyt dużą część ich budżetu, produkty, które nie sprzedały się w okresie wzmożonego ruchu, można równie dobrze sprzedać po tym okresie - a jeśli zajdzie taka potrzeba, można je sprzedać z rabatem. Wyobraź sobie, że nie jesteś w stanie wykonać swojego słynnego czarno-czerwonego balayage na święta, ponieważ zabrakło Ci potrzebnych produktów.

Przywiązanie klientów do Twojego salonu

Nawet przed rozpoczęciem sezonu, powinieneś już myśleć o sposobach przywiązania klientów do Twojego salonu, ponieważ jest to kluczowe dla sukcesu Twojej firmy. Na szczęście nie musisz szukać daleko. W swoim systemie Versum masz do dyspozycji Program Lojalnościowy oraz funkcje Marketing Automation - obie z nich pomogą Ci utrzymać klientów wracających do Twojego salonu, nawet po okresie wzmożonej pracy.

Aktywując Program Lojalnościowy , czeka Cię mnóstwo zabawy! Twoi klienci otrzymują punkty za każdą czynność, którą wykonają w Twoim salonie - wszystko od rezerwacji zabiegu i zakupu produktu po polecenie Twojej firmy znajomym lub pozostawienie recenzji. Twoim zadaniem jest zapewnienie kuszących nagród, które klienci pokochają! W okresie wzmożonego ruchu zachęcaj wszystkich do przyłączenia się do programu, aby odebrać wspaniałe nagrody. Kiedy biznes zacznie zwalniać, będziesz miał listę lojalnych klientów, którzy z niecierpliwością czekają na wizytę w Twoim biznesie!

Wskazówka: Dobrze byłoby trochę poeksperymentować! Wybierz jeden z bardziej popularnych zabiegów jako nagrodę lub wyjdź poza schemat i dodaj bilety na mecz piłki nożnej lub nowy zestaw kosmetyków! Eksperymentując, możesz sam sprawdzić, które nagrody są najbardziej kuszące.

Poza Programem Lojalnościowym, innym narzędziem, któremu warto się przyjrzeć jest Marketing Automation. Ta funkcja działa jak dodatkowy zestaw rąk do pracy, pomagając Ci w zapewnieniu najwyższej jakości obsługi klienta. Podczas sezonowej gorączki, prawdopodobnie Ty i Twój personel nie będziecie mieli czasu na pogawędkę z każdym klientem - ale Marketing Automation to zrobi. Po wyjściu klienta z salonu, otrzyma on automatyczne powiadomienie, dziękując za wizytę i zachęcając do powrotu. Po upływie pewnego czasu, narzędzie to będzie nadal wysyłać wiadomości w nadziei na przyciągnięcie klienta z powrotem do Twojej firmy.

Z odpowiednimi narzędziami i podejściem, nie tylko przetrwasz najbardziej pracowity okres w roku, ale także będziesz miał wszystko, czego potrzebujesz, aby pozostać zajętym nawet w gorszych okresach!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 4 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Prognozowanie
  • Spokój przed burzą
  • Przygotowanie salonu
    • Porozmawiaj z pracownikami
    • Przygotowywanie zapasów
    • Przywiązanie klientów do salonu
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Norbert Kostecki

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również