img

10 sposobów na zmotywowanie pracowników

Zrozumienie, jak motywować swoich pracowników może być czasem trudnym zadaniem, zwłaszcza gdy Twój salon jest pełen pracy! Wprowadź te inspirujące strategie w swoim miejscu pracy i zwiększ produktywność swojego zespołu.

1. Czas na decyzje

Zaangażowanie Twojego zespołu w podejmowanie decyzji sprawi, że poczują się oni ważną częścią biznesu. Ponadto, jeśli Twój zespół nie zgadza się z nowymi inicjatywami, mogą one okazać się nietrafione. Twoi pracownicy są w kontakcie z klientami każdego dnia, więc jeśli ktoś wie, czego chce klient, to właśnie oni! Słuchaj ich pomysłów i bierz je pod uwagę przy podejmowaniu decyzji.

2. Podziękowanie przechodzi długą drogę

Zbyt łatwo jest zapomnieć powiedzieć "dziękuję", ale docenienie wysiłków i dobrej pracy Twojego zespołu jest ważne, aby pracownicy czuli się docenieni w miejscu pracy.

3. Spraw, aby czuli się jak w domu

Jak zauważa wielokrotnie nagradzany właściciel salonu Leo Bancroft, "To naprawdę ważne, aby pamiętać, że salon powinien być tak samo przyjazny dla naszego zespołu, jak i dla naszych klientów." Pozwalając na kilka domowych wygód i oferując wspaniały pokój dla pracowników, w którym Twój zespół może się zrelaksować podczas przerw, sprawisz, że wrócą do pracy zregenerowani i pełni energii.

4. Motywuj i nagradzaj swój zespół

Oferowanie zespołowi czegoś, czego pragnie, w zamian za dobrze wykonaną pracę, jest jednym z najlepszych sposobów na zmotywowanie go. Na przykład, Carl Mitchell z Bonce Salons zaoferował darmowy zabieg Elemis dla każdego z zespołu, jeśli osiągnie on cel w zakresie opieki po zabiegach w danym miesiącu. Ważne jest, aby nagradzać cały zespół za dobrze wykonaną pracę, ponieważ to właśnie cały zespół pracuje razem, aby zapewnić płynne funkcjonowanie salonu na co dzień.

Nie bój się również motywować poszczególnych osób, jeśli uważasz, że mają one osobiste cele do osiągnięcia. Nagrody mogą obejmować darmowe zabiegi, premie pieniężne lub nawet prezenty, takie jak bony na doświadczenia lub aparat cyfrowy, cokolwiek będzie motywować jednostkę najbardziej.

5. Duch zespołu

Zachęcanie twojego zespołu do współpracy może naprawdę poprawić atmosferę i powitanie klienta wchodzącego do salonu po raz pierwszy. Ocean Hairdressing ma instruktora jogi, który odwiedza salon raz w miesiącu" jest to świetny sposób na zbliżenie zespołu, a zespół zauważył nawet różnicę w swojej postawie i ogólnym samopoczuciu w wyniku tego! Bez względu na to jak duży lub mały jest to gest, ma on duży wpływ na promowanie szczęśliwego zespołu.

6. Zdrowa rywalizacja

Zachęcanie pracowników do pracy w zespole jest naprawdę ważne, ale tak samo jak odrobina dobrej, zdrowej konkurencji. Oferowanie zespołowych i indywidualnych zachęt zachęci pewien typ pracowników do odnoszenia większych sukcesów, a ta pozytywna rywalizacja w zespole zachęci wszystkich do ciężkiej pracy.

7. Uznanie dla najlepszych

Ustanowienie własnych nagród firmowych, bez względu na to, jak mało kluczowe, może być świetnym sposobem na promowanie konkurencyjności w zespole. Jest to również coś, na co członkowie zespołu czekają z niecierpliwością! Faruk Mohammed z Hair by JFK mówi: "Uznanie zespołu i nagrody, na które zasługuje za swoją ciężką pracę, świetnie wpływają na morale i dają wszystkim nowy zastrzyk entuzjazmu na nadchodzący rok".

8. Szkolenia

"Edukacja i szkolenia są kluczem nie tylko do ciągłego rozwoju silnego zespołu, ale także do utrzymania ich pasji i motywacji do kariery, którą wybrali" - mówi właściciel salonu Paul Faltrick. Poza szkoleniami wewnętrznymi w salonie, przyjrzyj się również kursom zewnętrznym, aby mieć pewność, że zespół stale się uczy.

9. Traktuj każdego indywidualnie

"Zachęcamy naszych pracowników, aby myśleli o sobie jak o swojej własnej firmie" - mówi Gavin Hoare, kierownik salonu w Chelsea's Richard Ward Hair and Metrospa. "Naprawdę staramy się wcisnąć do domu ideę, że każdy fryzjer lub kosmetyczka jest odpowiedzialny za swoją własną kolumnę, a na koniec dnia to, jak bardzo są zajęci, będzie korzystne finansowo dla nich samych". Przypominanie swoim pracownikom, że twój sukces jest również ich, może być świetnym sposobem na zmotywowanie ich do ciężkiej pracy.

10. Kreatywna inspiracja

Wspieraj swoich pracowników ekscytującymi odkryciami i nowymi technikami i zawsze upewnij się, że mają dostęp do czasopism branżowych lub inspiracji online. Utrzymywanie ich na bieżąco z kluczowymi trendami i gorącymi tematami w branży będzie nadal motywować ich w salonie i zachęcać do eksperymentowania z nowymi wyglądami. Nie bój się również wywoływać dyskusji na temat aktualnych trendów!

Czy to było przydatne? Kliknij tutaj po więcej porad dotyczących zarządzania salonem.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również