Gdybyśmy mieli wskazać te lokale usługowe, które najczęściej można spotkać w miastach różnej wielkości, z pewnością musielibyśmy wspomnieć o salonach fryzjerskich. Jeśli chcemy założyć firmę tego rodzaju, wcale nie musimy być fryzjerami, wystarczy bowiem, że doświadczeni fryzjerzy zostaną w nim przez nas zatrudnieni.
Niestety, nawet fryzjer o najlepszych kwalifikacjach nie będzie w stanie ujawnić swojego talentu, jeśli nie zapewnimy mu odpowiednich warunków do pracy.
W jaki sprzęt powinniśmy zatem zainwestować jeszcze zanim zaprosimy do naszego salonu jego pierwszych klientów?
Meble fryzjerskie
W pierwszej kolejności powinniśmy pomyśleć o meblach, trudno liczyć bowiem na dobrą sławę, jeśli ich zabraknie. W zdecydowanej większości przypadków przygotowaniem do zabiegów fryzjerskich jest wymycie włosów klientowi, jest to przy tym czynność obowiązkowa, jeśli klient decyduje się na strzyżenie. Już choćby dlatego w salonie fryzjerskim musi znaleźć się myjka. Tu najlepiej sprawdzają się te, które sprzedaje się razem ze specjalnie wbudowanym fotelem.
Myjka i fotele
Oczywiście, mamy do czynienia zarówno z jej prostymi, jak i bardziej zaawansowanymi modelami, dużo zależy więc od tego, jacy klienci będą zainteresowani skorzystaniem z naszych usług. Nie jest to tanie narzędzie, mówimy jednak o inwestycji, z której nie można rezygnować. Nie tylko myjka wpływa jednak na komfort i zadowolenie, jakie odczuwa klient. Nie mniej istotne są też warunki, w jakich czeka na świadczenie usług przez fryzjera, warto więc zainwestować również w wygodne sofy w poczekalni, a przede wszystkim – w fotele, na których siedzą klienci już podczas strzyżenia lub modelowania.
Materiał
Jeśli zależy nam na tym, aby spełniały one nasze oczekiwania, a jednocześnie satysfakcjonowały naszych gości, w pierwszej kolejności powinniśmy spojrzeć krytycznie na materiał, z jakiego wykonane jest siedzisko, ten bowiem nie powinien się odkształcać pod ciężarem siedzącej na nim osoby. Po raz kolejny okazuje się więc, że choć mówimy o poważnej inwestycji, jest ona zaliczana do tych, na których nie powinno się oszczędzać, jeśli klient ma być naprawdę zadowolony.