img

Urządzamy salon fryzjerski

Jaką kolorystykę wybrać do swojego salonu fryzjerskiego? Czy bardziej odpowiadał nam będzie styl barokowy, czy raczej skłonimy się ku nowoczesnej stylistyce? Rozpatrywać pomieszczenia według zasad klasycznej ergonomii, czy może skupić się na zasadach feng shui?

Przy aranżacji salonu fryzjerskiego istnieje cała masa tego typu dylematów i czasami naprawdę łatwo jest się w tym wszystkim pogubić, a tym bardziej trudno wybrać jeden z nurtów wystroju. Postaramy się tutaj wspólnie poszukać uniwersalnych rozwiązań dla stylowego i funkcjonalnego zakładu fryzjerskiego.

Kwestia pierwszego wrażenia

Ogromne znaczenie dla salonu fryzjerskiego ma pierwsze wrażenie. Opinia klienta o salonie zacznie się krystalizować już w momencie przekroczenia przez niego rogu przybytku. Dlatego tak szalenie istotna jest ładnie zaaranżowana recepcja z uśmiechniętą osobą stojącą za ladą recepcyjną. Na pewno przegramy walkę o serce klienta, jeśli wejdzie on do dużego, bezkształtnego pomieszczenia, w którym gdzieś z boku będzie stało kilka krzeseł na modę poczekalni u dentysty. Warto jest w dobrze urządzonej poczekalni zaatakować klienta.

Nowoczesny salon fryzjerski

Na ścianie powinien się pojawić jakiś dowodzący profesjonalizmu certyfikat, kolorystyka wnętrza musi być interesująca, a klienta z miejsca powinna mieć gdzie zostawić płaszcz oraz torebkę. Takie elementy to dzisiaj warunek sine qua non sukcesu, ponieważ inne salony to mają i klientom będzie tego brakować. Jeśli zaniechamy tych kwestii, winę za utratę klienta będziemy mogli przypisać tylko sobie, bo w naszej gestii były wszystkie niezbędne narzędzia.

Strefa główna i strefy poboczne

Kiedy już pierwsze wrażenie mamy za sobą, konieczne jest upewnienie się, że reszta wygląda odpowiednio do potrzeb klientów. Zawsze ma się jakiś profil działalności i jeśli tym profilem są nowoczesne, modne i często ekstrawaganckie fryzury dla młodych ludzi, nutą przewodnia stylizacji wnętrza musi być nowoczesność i minimalizm. Dla zwykłych pań domu dobrym rozwiązaniem są rustykalne wnętrza z herbatką, ale już kobiety biznesu nie będą się tam dobrze czuły. Profil działalności trzeba ustalić świadomie, by potem przyciągać odpowiednich ludzi.

Przestrzeń musi jednak nie tylko wyglądać, ale jeszcze działać. Uzyskamy to poprzez wydzielanie odpowiednich stref dla mycia, strefy dla stanowisk fryzjerskich, strefy przygotowywania farb i podobnych rzeczy, strefy socjalnej dla pracowników, a także oczywiście toalet dla klientów.

Justyna Grzyb

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również