img

10 lekcji od 4,000 właścicieli salonów

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy z właścicielami salonów i ich dobrze prosperującymi firmami, zdobyliśmy wiele cennej wiedzy na temat tego, jak wygląda prowadzenie biznesu w branży beauty. Czerpiąc z wiedzy doświadczonych praktyków, stworzyliśmy listę najważniejszych obszarów, na które właściciele salonów i menedżerowie powinni zwrócić uwagę.

1. Podstawy marketingu: dobre relacje z klientami to podstawa

Skuteczny marketing skupia się na tym, co sprawia, że Twoi klienci są zadowoleni. Aby wiedzieć, co to jest, i świadczyć doskonałe usługi, potrzebujesz skutecznej komunikacji z klientem. Utrzymywanie trwałych, pozytywnych relacji z klientami i poznawanie ich wymaga następujących czynności:

  • zadawania pytań
  • słuchania
  • odnotowywania ważnych informacji.

Aktywne komunikowanie się z klientami przydaje się na dłuższą metę. Doceniają, że się o nich dba i odwdzięczają się pozostawiając świetne opinie o Twojej firmie, a także polecając znajomych i rodzinę. Co najważniejsze, wracają do Ciebie wielokrotnie, aby skorzystać z Twoich doskonałych usług!

Czy zapisujesz ważne dane swoich klientów?

2. Zadowoleni klienci - Twój idealny promotor marki

Zadowoleni klienci są Twoimi darmowymi i najskuteczniejszymi reklamodawcamia także źródłem doskonałych opinii o Twojej firmie i pracownikach. Zadowolony klient będzie promował Twoją firmę skuteczniej niż jakakolwiek reklama. Niezadowoleni klienci są również ważni. Dzięki nim lepiej zrozumiesz, w czym powinieneś się poprawić i czy Twoi pracownicy wymagają dodatkowych szkoleń. Dając swoim klientom możliwość swobodnego wypowiadania się na temat ich doświadczeń w Twoim salonie jest jednym z kluczy do sukcesu!

Czy masz już opinie klientów?

3. Czas to pieniądz

To takie ważne, ale prawie zawsze brakuje nam na to czasu: czasu. A kto nie chciałby mieć tej dodatkowej godziny? Z rosnącym stosem zadań, potrzebujemy tyle czasu, ile możemy uzyskać, aby je wszystkie ukończyć. Dlatego właśnie należy brać pod uwagę każde rozwiązanie pozwalające oszczędzić czas, aby usprawnić codzienne zadania. A co jest lepszym sposobem niż wykonywanie ich automatycznie.

Jakie zadania wykonujesz automatycznie? Może czas w końcu zacząć.

4. Twój super menedżer na ratunek

Zarządzanie zespołem, pilnowanie finansów, dbanie o poziom zapasów, serwisowanie maszyn, marketing, szkolenia, współpraca z klientami - i lista się wydłuża... Menedżerowie mają tyle obowiązków na raz, że trudno nie uwierzyć, że są superbohaterami. A każdy superbohater potrzebuje idealnego pomocnika, który pomoże mu odciążyć plecy. Ty możesz spać spokojnie, wiedząc, że salon jest prowadzony i zarządzany w odpowiedni sposób!

Czy masz nadludzkiego pomocnika, który prowadzi i zarządza Twoim salonem?

5. Twój zespół to Twoja przewaga

Nie jest niespodzianką, że skuteczny zespół jest kluczem do sukcesu salonu, a każdy właściciel salonu wie, jak wiele szkoleń i motywacji należy włożyć w stworzenie takiego zespołu. Z pozytywnym nastawieniem i motywacją, Twoi pracownicy będą pracować wydajniej i z zapałem! A dzięki narzędziom do komunikacji z klientami, obliczania prowizji czy zarządzania zadaniami, ich praca będzie lepiej zorganizowana i pozbawiona chaosu. Zainwestuj w swój zespół!

W jaki sposób zwiększyliście efektywność pracy swojego zespołu?

6. Papier to już 1990 rok

Wszyscy nie lubimy zmian, co jest naturalne. Przejście z tradycyjnych metod na bardziej nowoczesne - z papierowego notatnika na elektroniczny system zarządzania salonem - to dla większości osób duży skok. Przejście z papierowego notatnika na system elektroniczny może na początku wydawać się trudne i wymagające. Jednak otwarty umysł pozwoli Ci szybko dostrzec korzyści płynące z tego nowoczesnego rozwiązania. Nasi użytkownicy są zgodni: kiedy zobaczysz wszystkie zalety, nie będziesz mógł sobie wyobrazić życia bez takiego systemu!

Czy Twój salon jest zarządzany przez niezawodny system?

7. Najwyższy priorytet - zawsze zmieniaj rezerwację

Choć nie zawsze masz to na uwadze, najważniejszym celem dla każdego zespołu salonu jest zbudowanie silnej klienteli, złożonej z lojalnych klientów, którzy chętnie wracają po Twoje wspaniałe usługi. I nie pozwól im odejść bez zarezerwowania kolejnej wizyty. Jeśli zapomnisz zarezerwować kolejną wizytę, przypomnij swoim klientom o salonie nawet po ich wyjściu i zaproś ich na kolejną wyjątkową usługę.

Jak nakłonić klientów do powrotu na kolejną wizytę? Czy marketing automation coś Ci mówi?

8. Spotkajmy się online!

Internet jest doskonałym miejscem na dotarcie do potencjalnych klientów. Prawie każdy korzysta z internetu - dostępnego na większości urządzeń mobilnych - w ciągu dnia, w autobusie, w poczekalni, czy w kolejce w lokalnym sklepie. Twoi klienci chętnie publikują swoje zdjęcia przed i po na Facebooku lub Instagramie, co jest doskonałym sposobem na przekonanie potencjalnych klientów do zarezerwowania pierwszej wizyty u Ciebie! Dlatego Twój salon powinien mieć łatwy dostęp do rezerwacji online, abyś mógł być tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci - online.

Czy masz już dostęp do rezerwacji online 24/7 dla klientów?

9. Sprzedaż detaliczna ma znaczenie

Twoje usługi są ważne, ale to nie wszystko. Duża część Twoich przychodów pochodzi z produktów i kosmetyków, które sprzedaje Twój salon. Możesz skupiać się na świadczeniu doskonałych usług, ale polecanie swoich produktów jest OBOWIĄZKOWE. Aby mieć pewność, że Twoje produkty znajdą się w centrum uwagi, motywuj swój zespół do ich promowania poprzez oferowanie zasłużonych prowizji detalicznych.

Czy Twoi pracownicy otrzymują uczciwe stawki prowizyjne?

10. Sekret sukcesu salonu

Współpracując od lat z tysiącami właścicieli i menedżerów salonów, zrozumieliśmy, jak to jest prowadzić i zarządzać firmą kosmetyczną. Po przeanalizowaniu wielu zebranych przez nas informacji, doszliśmy do następujących statystyk:

  • ⅓ sukcesu salonu to wyjątkowe usługi świadczone przez wyszkolonych specjalistów
  • ⅓ sukcesu wynika z wysokiej jakości obsługi klienta
  • ⅓ pochodzi z efektywnego zarządzania i prowadzenia salonu i jego zespołu.

Jaki jest klucz do sukcesu, a następnie? Zachowanie idealnej równowagi pomiędzy tymi trzema elementami.

Kilka rad od nas

Choć sami nie jesteśmy profesjonalistami w dziedzinie urody, to zdecydowanie jesteśmy ekspertami w dziedzinie obsługi klienta i skutecznego zarządzania. Przez lata pracy w branży kosmetycznej poznaliśmy prawdziwe znaczenie obu tych elementów. Chętnie udzielimy Ci porad i pomożemy Ci z Twoim nowym zestawem narzędzi, który usprawni codzienne zadania i pobudzi Twój biznes.

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 0 Średnia: 0/5]

Table of Contents

  • 1. Podstawy marketingu: dobre relacje z klientem są koniecznością
  • 2. Zadowoleni klienci - idealny promotor marki
  • 3. Czas to pieniądz
  • 4. Twój super menedżer na ratunek
  • 5. Twój zespół to Twoja przewaga
  • 6. Papier to rok 1990
  • 7. Najwyższy priorytet - zawsze zmieniaj rezerwację
  • 8. Spotkajmy się online!
  • 9. Sprzedaż detaliczna ma znaczenie
  • 10. Sekret sukcesu salonu
Zapisz się do newslettera Politykę prywatności można przeczytać tutaj.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również