img

Marketing dla właścicieli salonów 101 - strategia kampanii

Termin "marketing" kojarzy się zazwyczaj z zatrudnianiem eksperta, wydawaniem absurdalnych sum pieniędzy, poświęcaniem czasu i stresem. Tak było na początku XXI wieku, ale wraz z rozwojem nowych technologii, małe firmy (w tym salony i spa) mogą wreszcie przejąć stery i samodzielnie tworzyć kampanie marketingowe.

Stworzyliśmy strategię, która pomoże Ci zaplanować kolejną kampanię - nie musisz mieć ukończonych studiów ani rozległej wiedzy marketingowej.

1. Stwórz listę celów

Przede wszystkim należy zadać sobie pytanie, jaki cel chcemy osiągnąć dzięki kampanii. Czy chcesz przyciągnąć sprowadzić nowych klientów do salonu, zwiększyć sprzedaż konkretnego produktu/usługi, zwiększyć ogólne przychody, a może rozpowszechnić informacje o najnowszych zabiegach?

Każdy z tych celów wymaga indywidualnego podejścia, aby mógł zostać osiągnięty. Planując kampanię, pamiętaj o swoim celu i dokonaj niezbędnych zmian, aby skutecznie go zrealizować.

2. Niech liczby mówią same za siebie

Aby dowiedzieć się, jakiego rodzaju kampanię powinieneś przeprowadzić, spójrz na statystyki swojego salonu. W systemie Versum sprawdź, czy nie ma żadnych spadków sprzedaży produktów lub usług.

Porównaj obecne raporty sprzedaży z tymi z przeszłości i poszukaj podobieństw. Jeśli oba raporty wykazują spadek w tym samym okresie, być może masz do czynienia z powolną przerwą w działalności. Krótkotrwałe spadki nie są powodem do zmartwień, ale jeśli produkt lub usługa nie sprzedaje się przez dłuższy czas, należy podjąć odpowiednie działania.

3. Burza mózgów

Po zidentyfikowaniu obszarów, które wymagają poprawy, zacznij szukać rozwiązań. Większość właścicieli firm uważa, że jeśli przeżywają powolny okres lub muszą wypromować jakiś produkt lub usługę, najlepszym rozwiązaniem jest zaoferowanie rabatów. Nie należy ich dyskredytować, ale oferowanie rabatów obniża wartość produktu/usługi i zwiększa zależność klienta od nich.

Zamiast obniżać ceny, spróbuj zastosować takie podejście:

  • Jeśli nie przybywa nowych klientów - zorganizuj imprezę lub program poleceń, w ramach którego każdy z klientów otrzyma darmową usługę za przyprowadzenie do salonu znajomego.
  • Jeślijakiś produkt lub usługa nie sprzedaje się - zapytaj klientów i pracowników, co o nim sądzą i czy jest w dobrej cenie. Jeśli tak nie jest, mądrze byłoby obniżyć koszty. Dodatkowo rozważ sprzedaż produktu/usługi w pakiecie z rabatem lub podniesienie stawki prowizji. Twoi pracownicy będą bardziej zmotywowani do oferowania ich klientom, wiedząc, że sami również na tym zarobią.
  • Jeśli chcesz zwiększyć przychody - aktywuj program lojalnościowy Versum. Klienci zbierają punkty za zakupione produkty i usługi, które później mogą wykorzystać do wymiany na nagrody w Twoim salonie.
  • Jeśli chcesz wypromować nowy zabieg - wyślij newsletter do klientów ze swojego konta Versum, zapraszając ich do wypróbowania nowej usługi.

Teraz jesteś gotowy, aby wprowadzić swoją kampanię w życie. Korzystając z systemu Versum, przygotuj masową wiadomość do klientów na temat najnowszych ofert, zabiegów lub wydarzeń w Twojej firmie. Aby dotrzeć do konkretnej grupy klientów, możesz również przefiltrować swoją bazę danych. Naciśnij przycisk "wyślij", usiądź wygodnie i obserwuj, jak Twój marketing rozkwita.

Kto jest geniuszem marketingu? Ty!

Wypróbuj Versum za darmo

[Razem: 4 Średnia: 5/5]

Spis treści.

  • 1. Stwórz listę celów
  • 2. Niech liczby mówią same za siebie
  • 3. Burza mózgów
Zapisz się do newslettera Z polityką prywatności można zapoznać się tutaj.

Justyna Grzyb

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również