img

Facebook posty pomysły, aby uzyskać więcej lubi dla Twojego hair&beauty strony salonu

Być może teraz przewracasz oczami. Jako dorosły właściciel firmy, a nie nastolatek publikujący swoje pierwsze selfies, dlaczego miałbyś się przejmować liczbą kciuków w górę na postach Twojego salonu na Facebooku?

Być może nie wiedziałeś, że polubienia na Facebooku mają znaczenie, nawet jeśli brzmi to niedorzecznie. Przede wszystkim musisz pamiętać, że marketing w mediach społecznościowych jest niezwykle ważny - dla większości Millenialsów i Post-Millenialsów, jeśli coś nie istnieje w sieci, to nie istnieje w ogóle. Pomyśl o tym w ten sposób: jeśli widzisz świetną frekwencję w salonie, to ostatecznie uznajesz, że jest on dobrej jakości. Jeśli przychodzi tu wiele osób, to musi to być miejsce pierwszorzędne. Ten sam mechanizm dotyczy Twojej strony na Facebooku - jeśli ludzie widzą polubienia, komentarze i reakcje, to dochodzą do wniosku, że warto tu zajrzeć. Strony bez ruchu wydają się mało wiarygodne.

Po drugie - algorytm Facebooka faworyzuje posty z dużą ilością polubień, komentarzy i udostępnień, szczególnie jeśli są one otrzymywane w krótkim czasie. Co to oznacza w praktyce, że takie posty mają większe szanse wyskoczyć na czyimś newsfeedzie. Od 2018 roku Facebook zaczął przedkładać posty znajomych nad firmowe, więc strony firmowe muszą walczyć o polubienia, aby w ogóle pojawić się na newsfeedzie.

Teraz, gdy już rozumiesz, dlaczego powinno Ci zależeć, dowiedzmy się, jak zdobyć więcej polubień postów na Facebooku!

Wskazówka: Dobrze jest zaplanować swoją obecność w mediach społecznościowych z wyprzedzeniem i wiedzieć, co chcesz powiedzieć lub udostępnić. Aby to ułatwić i oszczędzić czas, przygotowaliśmy miesięczny planer social media dla salonów, który możesz pobrać już teraz.

Wizualizacje ponad słowami (i filmy ponad wszystkim)

Które posty przyciągają najwięcej uwagi? Oczywiście te, na które miło popatrzeć. Nasze oczy są o wiele bardziej skłonne do zatrzymania się na pięknym zdjęciu niż na ścianie tekstu. A jeśli to piękne zdjęcie porusza, to trafiłeś w dziesiątkę.

Wspomnimy o pomysłach na posty dla salonu fryzjerskiego i kosmetycznego za chwilę, ale najpierw porozmawiajmy o tym, jak uzyskać idealne ujęcie. Na szczęście większość nowoczesnych smartfonów ma całkiem przyzwoite aparaty, dzięki którym będziesz w stanie samodzielnie zrobić dobre zdjęcia. Warto jednak wziąć pod uwagę wynajęcie profesjonalnego fotografa na jednodniową sesję zdjęciową. Niestety wynajęcie profesjonalisty kosztuje, więc realnie nie będziecie w stanie tego zrobić za każdym razem, gdy będziecie chcieli zrobić zdjęcie. Dlatego do bardziej spontanicznych ujęć musicie wykorzystać aparat w telefonie, o ile oczywiście sami nie posiadacie lustrzanki. Zapytaj swoich pracowników, czy któryś z nich interesuje się fotografią. Mogą nie mieć certyfikatu, ale zmysł estetyczny i dobre oko będą świetnym punktem wyjścia.

Z filmami wideo sprawa się komplikuje. Są one doskonałym medium, ale wymagają specjalnego sprzętu, oprogramowania do edycji i kogoś, kto ma czas i umiejętności, aby je zmontować. Zawsze możesz zacząć od czegoś prostszego - np. dodać krótki filmik, w którym Twój zespół życzy klientom wesołych świąt. Nic przesadnie skomplikowanego, po prostu humorystyczne ujęcie, które urozmaici Twoją stronę.

Pomysły na posty na Facebooku dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych

Tutaj masz kilka pomysłów na swoją stronę, które przyciągną uwagę odbiorców:

  • Twoje portfolio - za każdym razem, gdy wykonałaś wyjątkową pracę przy fryzurze, manicure czy zabiegu microblading, poproś klientkę o zgodę na zrobienie zdjęcia. Udostępnianie takich zdjęć jako postów jest niezbędne, ponieważ wielu potencjalnych klientów wchodzi na Twoją stronę, aby znaleźć przykłady Twojej pracy!
  • Aktualizacje w salonie - gdy w Twoim salonie dzieje się coś ważnego, Twoja strona na Facebooku będzie idealnym miejscem, aby to ogłosić. Od informacji o przerwie wakacyjnej do wiadomości o nowych usługach lub sprzęcie, zawsze jest to dobry pomysł, aby umieścić go online. Nie zapomnij napisać o wyprzedażach i specjalnych rabatach!

Wskazówka: Jeśli chodzi o przekazywanie ważnych informacji, upewnij się, że nie tylko opublikujesz je w swoich mediach społecznościowych, ale także poinformujesz swoich klientów w bardziej bezpośredni sposób. Możesz to zrobić za pomocą narzędzia do zarządzania salonem i marketingu, takiego jak Versum.

  • Porady kosmetyczne na Facebooku - niech ludzie wiedzą, że chętnie dzielisz się z nimi swoją wiedzą! Możesz nawet stworzyć całą serię opartą na tym pomyśle, np. Tip Tuesdays. W każdy wtorek zamieszczaj porady dotyczące urody z ciekawym motywem przewodnim i obrazkiem, który będzie do nich pasował. Wkrótce Twoi subskrybenci zaczną zwracać na nie uwagę!
  • Poznaj członków naszego zespołu - klienci salonów kosmetycznych mają tendencję do przywiązywania się do swoich stylistów, nawet bardziej niż do samego salonu. W tych postach możesz podkreślić ich doświadczenie, umiejętności i ulubione techniki. Te posty są świetnym pomysłem z jeszcze jednego powodu - najprawdopodobniej będą udostępniane przez gości salonu oraz ich przyjaciół i rodzinę!
  • Poznaj nasze produkty detaliczne - wypełnij dwie potrzeby jednym czynem i skieruj uwagę swoich odbiorców na Twoje produkty detaliczne, a jednocześnie zdobądź wiele polubień! Rozważ regularne umieszczanie zdjęć produktów (lub linii produktów), które trzymasz na swoich półkach, wraz z edukacyjnym opisem ich składników, korzyści i dla kogo będą działać najlepiej. Pokazuje to Twoją wiedzę, że naprawdę wierzysz w formuły, które sprzedajesz, a post zdobędzie polubienia od osób zainteresowanych wypróbowaniem Twojego towaru.
  • Beauty facts & myths - możesz włączyć tryb edukatora i odpowiedzieć na kilka pytań, które nurtują wielu Twoich klientów. Na przykład - czy rozjaśnianie włosów jest naprawdę tak szkodliwe, czy microblading jest bolesny lub czy paznokcie akrylowe mogą zniszczyć Twoje naturalne. Tego typu posty podkreślają Twoje doświadczenie i profesjonalizm, ale musisz uważać, aby nie zabrzmiało to tak, jakbyś mówiła do klientów z góry!
  • Komentarze na temat trendów urodowych - na koniec, jest to najbardziej dyskusyjny z nich. Twoje przemyślenia na temat niektórych najnowszych trendów w urodzie mogą być gorącym, klikalnym tematem, ale z drugiej strony mogą urazić tych z Twoich odbiorców, którzy mają inne zdanie. Bądź ostrożny i używaj tego oszczędnie!

Porady i wskazówki, jak zdobyć polubienia

Pisząc post na Facebooku, zwracaj uwagę na słownictwo - powinien być on poprawny gramatycznie i stylistycznie, ale także przystępny i atrakcyjny. Uważaj na literówki!

Aby Twoje posty były wizualnie przyjemne i przejrzyste, używaj podziałów, wypunktowań i emojis (ale nie przesadzaj z nimi). Wracając na chwilę do algorytmów Facebooka - zachęcaj swoich pracowników do udostępniania postów. Udostępnienia to najwyższa forma zaangażowania na Facebooku - dzięki nim post dociera do jeszcze szerszego grona odbiorców. Co więcej, są one jak osobiste rekomendacje, które dodają wiarygodności oryginalnemu postowi.

Strona salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego na Facebooku nie jest trudna do prowadzenia, ale utrzymanie jej w świeżości i atrakcyjności może wymagać trochę pracy. Ponadto, należy pamiętać, że dla bardziej osobistych, dedykowane medium marketingu, trzeba będzie coś innego. Facebook jest świetny do dotarcia do szerokiej publiczności, ale nie będzie pamiętał o urodzinach i rocznicach klientów, ani nie wyśle im spersonalizowanych wiadomości. Do bardziej bezpośredniego kontaktu z klientem, będziesz potrzebował bardziej zaawansowanego narzędzia marketingowego. Rozważ zakup oprogramowania dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych, takiego jak Versum, które doskonale uzupełni Twoje strony w mediach społecznościowych i sprawi, że Twój biznes będzie zarabiał nie tylko więcej polubień na Facebooku, ale i zysków!

Wypróbuj Versum za darmo

[Ogółem: 3 Średnia: 4.3/5]

Spis treści.

  • Wizualizacje ponad słowami (i filmy ponad wszystkim)
  • Pomysły na posty na Facebooku dla salonów fryzjerskich i kosmetycznych
  • Porady i wskazówki, aby uzyskać te lubi
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również