img

Ważne cechy, których należy szukać u kierownika salonu

Bez względu na branżę, ciężko pracujemy, aby być wyjątkowymi w tym, co robimy - stale dążąc do rozwoju i utrzymania pozytywnej reputacji w naszym miejscu pracy. Niektóre stanowiska skupiają się na kilku podstawowych zadaniach, podczas gdy zawody takie jak kierownik salonu wymagają doskonałych umiejętności wielozadaniowych i wiążą się z wieloma obowiązkami.

Zatrudniając nowego menedżera, powinieneś oceniać kandydatów zwracając szczególną uwagę na kilka kluczowych umiejętności. Oczywiście, doświadczenie w branży jest pożądane, ale nawet doświadczonym kierownikom salonów przydałby się dodatkowy zestaw umiejętności! Oto kilka najważniejszych cech idealnego kierownika salonu, na które powinieneś zwrócić uwagę.

Wskazówka: Pobierz ostateczną listę kontrolną obowiązków dla kierownika salonu i upewnij się, że zakres obowiązków, które wiążesz z tą rolą w swoim salonie jest właściwy.

Obecność

Kierownicy salonów powinni być obecni w salonie przed otwarciem i po zamknięciu, a pozostawianie pracowników samych sobie nie jest dobrym rozwiązaniem! Kierownik salonu powinien być obecny i tam rozwiązywać sprawy kadrowe - wszystko od problemów dotyczących środowiska pracy, zarządzania personelem i dbania o komfort pracowników w pracy. Dodatkowo powinien zadbać o odpowiednią obsługę klienta, czyli dbać o jego potrzeby. Wszelkie skargi powinny być również rozpatrywane przez kierownika salonu, ponieważ pracownicy mogą być zbyt zajęci innymi klientami.

Obecność w salonie sprawia, że pracownicy wiedzą, że mogą zaufać kierownikowi salonu, a klienci mają do kogo zwracać się z wszelkimi sprawami.

Bycie produktywnym

Sama obecność w firmie nie wystarczy - idealny menedżer salonu musi być produktywny, aby wyrobić sobie dobrą opinię. Szukając odpowiedniego menedżera, upewnij się, że jest on produktywny. Czy pytają klientów o opinie na temat ich doświadczeń, pomagają sprzątać miejsca pracy, witają klientów i są aktywni w salonie na co dzień? Kierownik salonu fryzjerskiego brakuje co najmniej jednej z tych cech jest najprawdopodobniej nie jest dobry mecz dla Twojej firmy.

Jeśli chodzi o wydajność, upewnij się, że kandydat wykonuje takie zadania jak:

  • Utrzymywanie zapasów - aby lepiej pomóc w zarządzaniu przepływem pracy w salonie, menedżer powinien utrzymywać odpowiedni poziom zapasów. Jeśli poziom produktów na zapleczu jest niski, niektóre zabiegi nie będą dostępne dla klientów. Właściwe zarządzanie zapasami jest kluczowe - ale dzięki narzędziom takim jak Versum, wirtualny menedżer salonu, śledzenie poziomów produktów nie stanowi żadnego problemu.
  • Usprawnienie pracy - w idealnym środowisku personel wypełnia powierzone mu zadania, klienci są szybko obsługiwani i wychodzą z salonu uśmiechnięci. Jednak nie zawsze tak jest. Aby upewnić się, że wszystko przebiega zgodnie z planem, kierownicy salonów są po to, aby utrzymać wszystkich w dobrej organizacji i motywacji.
  • Interaktywność - każdy zna powiedzenie "praca zespołowa sprawia, że marzenia się spełniają" - a kierownik salonu, który jest graczem zespołowym, to spełnienie marzeń właścicieli salonów! Upewnij się, że potencjalny kierownik salonu jest graczem zespołowym i omawia pomysły biznesowe z resztą zespołu!

Twój salon w sercu

Zdecydowanie najważniejszą cechą idealnego menedżera salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego jest traktowanie salonu tak, jakby był ich własnym. To stanowisko powinno być traktowane jako zastępstwo właściciela salonu, a nawet najbardziej minutowa decyzja powinna być dokładnie sprawdzona. Twój salon jest w dobrych rękach, jeśli menedżer:

  • Wprowadza nowe procedury - poprzez wdrażanie procedur, których zespół salonu musi przestrzegać, menedżerowie pomagają stworzyć idealnie płynne środowisko pracy. Prowadząc ścisłą listę procedur, pracownicy skupiają się wyłącznie na priorytetach, takich jak obsługa klientów, oferowanie dodatkowych zabiegów, sprzątanie miejsca pracy itp. Dobrze zorganizowany zespół oznacza większą sprzedaż i wzrost firmy!
  • Przeprowadzarekrutację - w większości salonów rekrutacja jest przeprowadzana przez doświadczonego menedżera salonu, który przegląda całe CV kandydata i decyduje, czy zatrudnienie go będzie korzystne dla firmy.
  • Wykonuje brudną rob otę - zazwyczaj menadżerowie otrzymują zadania związane z zarządzaniem płatnościami, przychodami, pisaniem postów na fanpage'u salonu oraz tworzeniem ofert - co wymaga znacznej ilości czasu.

Zanim zatrudnisz kolejnego kierownika salonu, upewnij się, że posiada on cechy podobne do tych wymienionych w naszym przewodniku. Upewnij się, że potencjalni pracownicy mają możliwość przetestowania swoich umiejętności i z pomocą narzędzia Versum, śledzenia ich postępów. Zbieraj cotygodniowe raporty na temat czasu pracy personelu, przychodów i monitoruj kampanie marketingowe, które Twój potencjalny manager salonu zainicjował - wszystko to dzięki Versum. Załóż darmowe konto już dziś!

Wypróbuj Versum za darmo

[Total: 1 Średnia: 5/5]

Spis treści

  • Bycie obecnym
  • Produktywność
  • Twój salon w sercu
Zapisz się do newslettera Możesz przeczytać politykę prywatności tutaj.

Karolina Malinowska

Redakcja djokovic.pl

Zobacz również