Wcześniej poruszyliśmy temat tego, w jaki sposób możesz sprawić, że Twój salon odniesie sukces i jakich pułapek należy unikać. Jako właściciel salonu wiemy, że zależy Ci na zrozumieniu głównych metod i podejść, które zwiększą rentowność w Twoim salonie.
Podczas gdy utrzymywanie równowagi w księgach rachunkowych i zajętych klientów jest ważne dla utrzymania działalności salonu na powierzchni, istnieją inne źródła dochodów, które mogą pomóc ustabilizować Twoją pozycję jeszcze bardziej. To nie jest nauka o rakietach: możesz zmaksymalizować zyski poprzez zwiększenie sprzedaży detalicznej.
Jak najlepiej wykorzystać recepcję salonu...
Recepcja w salonie nie musi składać się tylko z podstawowych siedzeń i kilku czasopism - jeśli brakuje Ci inspiracji, zajrzyj do naszego artykułu na temat tworzenia zachęcającej recepcji.
Recepcja jest idealnym miejscem do sprzedaży towarów i produktów klientom, którzy przechodzą przez tę niezwykle ruchliwą część salonu.
W tym obszarze ruch jest duży, ponieważ klienci będą tu czekać przed zabiegami, jak również przechodzić po zabiegach. Być może będą chcieli kupić produkty, które zostały użyte przez Twoich stylistów lub terapeutów?
Tworzenie punktów centralnych...
Sprytnie wykorzystaj wszelkie zdjęcia z kampanii marki, które zostały Ci dostarczone, stwórz punkt centralny na wysokości oczu i sprytnie wyeksponuj poszczególne produkty, pamiętając o umieszczeniu w pobliżu produktów uzupełniających, aby zachęcić do wielokrotnego zakupu. Ważne jest, aby pamiętać, że wyświetlacze w punktach sprzedaży są odpowiedzialne za 80% zakupów pod wpływem impulsu, więc naprawdę uwierz w moc miniaturowych produktów. Te przedmioty z ostatniej chwili prawdopodobnie skuszą Twoich klientów, zachęcając ich do wydania nieco więcej. Umieść koszyk z produktami w rozmiarze podróżnym, takimi jak lakier do włosów, wokół recepcji. Jest to szczególnie przydatne podejście w okresie Świąt Bożego Narodzenia, kiedy prezenty są bardzo popularne.
Jeśli Twoja recepcja jest naturalnie usytuowana z przodu salonu i została odpowiednio wyeksponowana, klienci przechodzący ulicą będą mogli zobaczyć Twoją ofertę detaliczną i prawdopodobnie wejdą do salonu, aby się jej przyjrzeć. Mogą nawet umówić się na zabieg, zwiększając w ten sposób zyski z jednej tylko osoby.
Utrzymuj swoją ofertę handlową w prostocie...
Ważne jest, aby nie przeładowywać klientów zbyt dużą ilością produktów, ale ułatwić im znalezienie tego, czego szukają, poprzez podział półek na kategorie. Upewnij się, że każdy rodzaj produktu, np. szampon lub odżywka, ma swoją własną strefę, tak aby produkty mogły być łatwo zlokalizowane zarówno przez personel, jak i klientów. Pamiętaj o doświadczeniach swoich klientów, ponieważ mogą oni być zakłopotani pytaniem o cenę produktów, więc upewnij się, że podałeś jasne ceny dla swoich zapasów detalicznych, aby ułatwić im zakupy.
Upewnij się, że ten obszar jest również uporządkowany. Wyznacz członka zespołu, który będzie odpowiedzialny za dopilnowanie, aby w miejscu sprzedaży detalicznej przez cały czas nie było kurzu i brudu, a także aby było ono dobrze zaopatrzone i reprezentacyjne. Wszystkie te drobne szczegóły przyczyniają się do tego, czy osiągniesz 10 sprzedaży detalicznych, czy też żadnej. Pamiętaj, że wizualne wrażenie klienta na temat Twojego salonu jest bardzo ważne.
Ze względu na to, że sprzedaż detaliczna jest istotną częścią sukcesu Twojego salonu, nie pozwól, aby słaba organizacja sprzedaży wpłynęła na Twoje szanse na maksymalizację zysków ze sprzedaży detalicznej.